

”Родителство с обич и граници”+30 дни MontiWay Premium
- Родителски грешки и техните решения
- Чеклисти и упражнения за спокойни дни у дома
- Стратегии за граници без наказание и крясъци
- Реални примери от практиката

Цели
Усвояване на броене, чрез движение;
Развиване на паметта чрез запомняне на комбинация от образи, думи и действия.
Категория умения
Математически умения (броене)
Памет (за запомняне на число, вид и брой движения)
Концентрация (свързване на число, дума и действие)
Внимание
Чувство за ред (следване на инструкции)
Речник (запомняне на имената на числата)
Обща моторика
Социални умения при групова игра (редуване, изчакване, слушане на инструкции).
Образователен раздел
Математика
Необходими материали
Просторно място за движение;
Карти или изрязани картончета с написани числата (от 1 до 3, 5 или 6, според възрастта);
Намислете си действия, които да се повтарят толкова пъти, колкото показва числото – например: 1 – пляскане с ръце – веднъж; 2 – клякане – два пъти; 3 – завъртане около себе си – три пъти; 4 – четири стъпки напред; 5 – пет подскока
Презентация на стъпки

Разгледайте картите с детето
Поставете картите с числата на видимо място (на пода или на маса). Обяснете: “Днес ще играем на броене с тяло. Това са карти с числа. Хайде да ги кажем заедно”.
Важно! Не е нужно мъникът да разпознава числата – може да ги запомни като “картинка”.
Свържете всяко число с брой действия, отговарящи на неговата стойност
Поканете детето да застане срещу вас. Покажете му картата с първото число и кажете ясно:
„Това е едно. На него пляскаме един път.“
Демонстрирайте мълчаливо и отчетливо движението. Насърчете го да изпълни действието, докато брои на глас.
Повторете 5 пъти демонстрацията, така че детето да запомни с какво действие да свързва числото 1.
Продължете по същия начин със следващото число.

Упражнете свързването на броя движения със съответните им числа
Когато сте демонстрирали вече всички движения и числа, упражнете ги, като показвате последователно всяка карта с думите:
„Можеш ли да ми покажеш какво правим, когато видим едно? А две?“
Когато детето затвърди броенето, може само да вдигате числото без думи, а то да изпълнява съответния брой действия.
Вариация
- Обратен ред (за 6-7 г.) – броене обратно (5, 4, 3, 2, 1) с действия.
- Съчиняване на нови движения – детето измисля действия за числата 6, 7 и т. н.
- Групова игра – едно дете показва число, другите изпълняват действието.



