Две момичета докосват носовете си и се смеят.

Цели

  • Упражняване на речево внимание, концентрация, памет, проприоцепция (усещане на себе си в пространството).

Категория умения

  • Упражнения за четене (подготовка за четене)

  • Упражнения за писане (подготовка за писане)

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

  • Чувство за ред

  • Обща моторика

  • Сензорика (слух)

Образователен раздел

  • Език и грамотност

Необходими материали

  • Няма

Презентация на стъпки

Две момичета докосват носовете си и се смеят.
1
1

Назовете част от тялото, която детето да посочи

Възрастният назовава една част от тялото (напр. нос) и детето трябва бързо да я посочи. Ако се справя добре, за по-забавно, може да забързате темпото.

Дете дърпа ушите си и се усмихва.
2
2

Насочете децата да играят помежду си

Играта е много подходяща за заиграване на братчета и сестричета.

Вариация

  • Разменете си ролите с детето – то да назовава част от тялото, а вие да посочвате;
  • Може да опитате вие да назовавате част от тялото, а детето да посочва върху вас или върху играчка.
  • Опитайте играта във вариант на английски или друг чужд език, който искате да упражните.

Още упражнения

Жена разговаря с младо момиче

Упражнение Езикови игри: “Отгатни какво съм”

Кажете на детето, че сега вие ще му опишете едно животно, а то трябва да отгатне кое е. Подберете трудността на описанието спрямо възрастта на детето – например: аз съм животно, което е много голямо… сиво… имам големи уши… дълъг хобот… (на всяка пауза давате възможност на детето да отгатне). За напредналите, може да опишете с какво се храни, къде живее, дали лети/плува и т. н.
Майка и син се смеят заедно

Упражнение Езикови игри: "Как се чувстваш, ако…"

Целта на тази весела игра е детето да си представи как би се почувствало в различни ситуации. Предизвикателството е да опише въображаемите си преживявания. Започнете вие: “Как ще се почувствам, ако седна на мокро? Ще усетя как ми става студено и влажно на дупето, как дрехите ми полепват по тялото и ще поискам да стана, да се подшуша и преоблека.”. След това подканете детето да опита (може и с друг въпрос).
logo-image

Последвайте ни: