

Цели
Упражняване на речево внимание, концентрация и съобразителност.
Категория умения
Упражнения за четене (подготовка за четене)
Упражнения за писане (подготовка за писане)
Концентрация
Памет
Внимание
Чувство за ред
Обща моторика
Сензорика (слух)
Образователен раздел
Език и грамотност
Необходими материали
Лека топка, удобна за подаване и хващане
Презентация на стъпки

1
1
Назовете подходящ предмет и подайте топката към детето
Възрастният държи топка и назовава предмет, който се яде (напр. ябълка) или не се яде (напр. обувка). След това подава топката към детето, което трябва да прецени дали да я хване (ако назованият предмет действително се яде), или да я отклони (ако не се яде).
Играта става особено весела, когато детето “сбърка” и хване топката при предмет, който не се яде.
Вариация
- Разменете си местата с детето – то да назовава предметите, а вие да хващате или отклонявате топката според това дали се ядат, или не;
- Опитайте играта във вариант “Лети, лети…” – изброявайте животни и предмети, които летят (напр. хеликоптер, гарван), и такива, които не летят (напр. раница, слон).
Още упражнения
Упражнение Езикови игри: “Счупен телефон”
Играта се играе най-добре с 5 и повече души.
Седнете в редица един до друг. Нека най-опитният подшушне на детето дума, така че останалите да не я чуят. Мъникът трябва да я каже тихо в ухото на следващия (само веднъж!) и така, докато се стигне до последния участник. Той трябва да каже на глас думата, която е чул.
Упражнение Езикови игри: “Скачай, когато чуеш…”
Изберете един звук, за който детето трябва да следи (напр. “С”). Обяснете му, че всеки път, когато го чуе, трябва да подскочи.
Започнете да изброявате думи в случаен ред, част от които съдържат този звук (напр. “кос”, “сол”, “каса”), а други – не (напр. “куче”, “кола”, “акула”). Ако детето внимава, ще подскача на всяко “С”.




