Монтесори глобус Континенти

Цели

  • Речник: въвеждане понятието “континенти” и имената на някои от тях

  • Представяне на континента, в който живеем

  • За по-големи деца – концепцията за Екватор, Северен и Южен полюс

Категория умения

  • Речник – имената на някои континенти, Екватор, Серен и Южен полюс

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

Образователен раздел

  • Опознаване на света

Необходими материали

  • Глобус с континенти, оцветени в различни цветове, които по-нататък ще се използват за изучаването на отделните континенти. Цветовете са съответно: Северна Америка – оранжево, Южна Америка – розово, Антарктида – бяло; Азия – жълто, Африка – зелено, Австралия – кафяво, Европа – червено

Презентация на стъпки

Монтесори глобус Континенти
1
1

Припомнете какво е “глобус”

Обяснете, че глобусът е модел на планетата Земя, на която живеем.

Завъртете глобуса, за да покажете, че той има кръгла форма и се върти.

Монтесори глобус Континенти
2

Покажете му какво е “континент”

Напомнете на детето, че повърхността на Земята е съставена от суша (земя) и вода (океани, морета, езера…). Обяснете, че сушата на Земята е разделена на различни части, които се наричат “континенти”. Те са 7 на брой и тук са оцветени в различни цветове.

Може да споменете имената на континентите, но не е нужно да ги запомня – те се въвеждат по-нататък с материал “Пъзел континенти”.

Монтесори глобус Континенти
3
3

Разкажете му интересни факти за континентите

Помолете детето да избере един цвят, а вие му разкажете кой е този континент, какви животни живеят там, какъв е климатът и пр. – напр. “Там е много, много горещо”, “На Северния полюс живеят бели мечки”, “Там има сняг през цялата година” и т. н.

Ако забелязвате интерес, разкажете и за друг континент, като не забравяте за споменете за нашия континент.

Вариация

деца играят с макети на животни

Може да подготвите “кутия с артефакти” с интересни животни, храни или архитектурни символи, характерни за даден континент – напр. за Европа: Колизеума в Рим, Айфеловата кула, Берлинската стена; кисело мляко, спагети, синьо сирене; лос, кафява мечка, лястовица, щъркел, рис и пр.

плоска карта на контитентите

Когато детето усвои концепцията за континентите, може да преминете към научаване имената им чрез упражнението “Преминаване към плоска карта”, за който ще ви е нужен материал “Пъзел континенти”.

Още упражнения

усмихнато дете сред домашни цветя

Упражнение "Експеримент: 2 цветя"

Излезте навън/ на терасата/ или организирайте разходка в парка/ гора. Помолете детето да погледне към небето и да намери слънцето. Попитайте: “Обичаш ли да е слънчево?”, “Знаеш ли за какво ни е нужно Слънцето?”, “Според теб кога пече най-силно, през кой сезон, през коя част на деня?”, “Знаеш ли кога изгрява Слънцето?”, “А кога залязва?” и т. н. След това кажете на детето, че както хората, така и растенията се нуждаят от топлината на Слънцето. Предложете на детето да направите експеримент.
кутия с предмети и купа с вода

Упражнение "Експеримент: потъва или плава?"

Разгледайте заедно с детето предметите и се уверете, че познава всички. Кажете му, че сега ще проверите кои от тях ще потънат, ако ги пуснете във водата, и кои ще останат отгоре / на повърхността (ще плават).
logo-image

Последвайте ни: