Речник: въвеждане понятието “континенти” и имената на някои от тях
Представяне на континента, в който живеем
За по-големи деца – концепцията за Екватор, Северен и Южен полюс
Речник – имената на някои континенти, Екватор, Серен и Южен полюс
Концентрация
Памет
Внимание
Опознаване на света
Глобус с континенти, оцветени в различни цветове, които по-нататък ще се използват за изучаването на отделните континенти. Цветовете са съответно: Северна Америка – оранжево, Южна Америка – розово, Антарктида – бяло; Азия – жълто, Африка – зелено, Австралия – кафяво, Европа – червено
Обяснете, че глобусът е модел на планетата Земя, на която живеем.
Завъртете глобуса, за да покажете, че той има кръгла форма и се върти.
Напомнете на детето, че повърхността на Земята е съставена от суша (земя) и вода (океани, морета, езера…). Обяснете, че сушата на Земята е разделена на различни части, които се наричат “континенти”. Те са 7 на брой и тук са оцветени в различни цветове.
Може да споменете имената на континентите, но не е нужно да ги запомня – те се въвеждат по-нататък с материал “Пъзел континенти”.
Помолете детето да избере един цвят, а вие му разкажете кой е този континент, какви животни живеят там, какъв е климатът и пр. – напр. “Там е много, много горещо”, “На Северния полюс живеят бели мечки”, “Там има сняг през цялата година” и т. н.
Ако забелязвате интерес, разкажете и за друг континент, като не забравяте за споменете за нашия континент.
Може да подготвите “кутия с артефакти” с интересни животни, храни или архитектурни символи, характерни за даден континент – напр. за Европа: Колизеума в Рим, Айфеловата кула, Берлинската стена; кисело мляко, спагети, синьо сирене; лос, кафява мечка, лястовица, щъркел, рис и пр.
Когато детето усвои концепцията за континентите, може да преминете към научаване имената им чрез упражнението “Преминаване към плоска карта”, за който ще ви е нужен материал “Пъзел континенти”.