

”Родителство с обич и граници”+30 дни MontiWay Premium
- Родителски грешки и техните решения
- Чеклисти и упражнения за спокойни дни у дома
- Стратегии за граници без наказание и крясъци
- Реални примери от практиката

Цели
Упражнение за съответствие;
Обогатяване на речника с наименованията;
Умение за наблюдение и визуална памет
Категория умения
Речник – имена на животните / растенията
Концентрация
Памет
Чувство за ред
Самостоятелност
Образователен раздел
Опознаване на света
Необходими материали
Колекция от 6-8 фигури на животни или растения от една и съща група – например: Домашни животни: крава, овца, кон, коза, прасе, петел Диви животни: тигър, лъв, маймуна, слон, жираф, зебра Плодове, зеленчуци…;
Комплект снимки с изображения на същите животни/растения
Презентация на стъпки

1
1
Назовете и подредете всяка фигурка
Разгледайте заедно с детето фигурките с животни. Поговорете си свободно – как се казват, какви звуци издават, дали ги е виждало на живо и т. н. След това ги подреде те в редица.
2
Насърчете детето да подреди картите към съответната им фигурка
Сега е ред на картите. Кажете на детето, че на всяка карта е изобразено едно от тези животни и неговата задача е да ги открие. За целта го подканете да подреди всяка карта под съответната му фигурка.
Когато е готово, предложете му да повтори играта, този път самостоятелно.
Още упражнения
Упражнение “Магнитно – немагнитно”
Разгледайте заедно с детето магнита. Поговорете си свободно за него – за неговите свойства, дали детето е виждало/боравило с магнит преди и т. н., като съобразите нивото на разговора според възрастта и познанието на малчугана.
Упражнение “Игри за съответствие – карти с карти”
Разгледайте заедно с детето всяко от изображенията на цветните карти. детето да разкаже кои от растенията/животни познава, как се казват, какво знае за тях и т. н. След това ги подредете в редица.



