Подканете детето да подреди цветната стълба с числата от 1 до 10, като ги подравни вляво, за да се вижда ясно увеличаването на числата. Ако срещне затруднение, може да използва брояча за помощ.
След това демонстрирайте как да извършва изваждане с цветните мъниста (подобно на работа със сметало).
След като прочетете първата задача, покажете на детето как да я реши.
За целта вземете от цветните мъниста числото, от което искате да отнемете (умаляемото – напр. 10) и с помощта на брояча избройте отдясно-наляво толкова мъниста, колкото искате да извадите (умалителя – напр. 3).
След това насърчете детето да преброите заедно колко мъниста остават (отляво на брояча). Ако детето умее да пише, го подканете го да запише резултата.
Окуражете детето да решава колкото се може повече задачи самостоятелно. С натрупването на увереност може да започне да ги изписва без червения квадрат, а по-късно – на всеки ред.
С развитие то на уменията и знанията му постепенно въведете задачи с резултат над 10 (до 20 с две цветни стълби), за да продължи да се усъвършенства.
Ако детето е способно да изписва цифрите от 1-10, може само̀ да записва решенията на задачите си;
Насърчавайте детето да прочита задачите (“десет минус пет е равно на…”), за да затвърдите математическия му речник.