Упражняване броенето до 9
Упражняване свързване на свободни количества с фиксирани символи
Даване възможност на детето да подрежда цифрите последователно (това, което в упражнението “Вретеновидни пръчки” материалът правеше вместо него)
Бонус: концепция за “четни” и “нечетни”
Затвърждаване свързването на символи и количества на числата от 1 до 9
Чувство за ред
Внимание
Концентрация
Памет
Математика
Буркан (кутия)
45 бр. еднакви едноцветни кубчета (копчета, мидички и пр.)
Табла (поднос)
Карти с числата от 1 до 9 (най-добре да са в същия цвят като предметите, които ще се отброя ват)
Подканете детето да извади и разбърка картите с числата.
Нека след това открие цифрата на числото 1 и да го постави в горен-ляв ъгъл (така че да има място да подрежда количествата). Следва да отброи едно кубче под 1-цата.
Попит айте детето какво следва след “1”.
Мъникът трябва да назове, подреди и отброи съответното количество кубчета под картата с “2”.
Сортираните кубчета трябва да са в две колони по едно, така че при четните числа всяко кубче си има “другарче”, а при нечетните едно остава само̀ в средата под колонката.
Ако детето се справи без затруднения, насочваме вниманието му към колонките с “другарчета” и тези с по едно самичко в края. Назоваваме ги с “четни” и “нечетни”.
При интерес от страна на детето показваме как лесно може да разделим двете колонки без оставащи елементи и как при другите не може.
Може да дадете пример за четно и нечетно с познание за тази концепция от ежедневието – чорапи, шапка, обувки и др.
Може да подмените елементите за сортиране с други дребни и еднакви.