

Цели
Ранни умения за шиене
Категория умения
Самостоятелност
Чувство за ред
Обща моторика
Фина моторика
Координация
Концентрация
Грижа за средата
Социални умения (да сипят супа на приятел)
Образователен раздел
Ежедневен живот
Необходими материали
Няколко различни форми от картон, надупчени на равни интервали около обиколката на формата (примерни идеи – кръг, овал и правоъгълник);
Връвчица с възел.
Презентация на стъпки

Извадете материалите от кошницата/таблата
Извадете различните елементи от кошница, като ги разгледате и ги обсъждате заедно с детето. Слагайте ги на масата между вас и детето.
Съвет: Често децата могат да се разсеят по време на презентация на материал, защото различните елементи са им интересни. Когато разгледаме елементите на материала преди да започнем, децата могат да обърнат повече внимание на това, което им показваме.

Поканете детето да избере карта, с която да работите
Поканете детето да избере карта, с която да нанизва, и му припомнете, че първо вие ще покажете, после то може да продължи само.

Покажете на детето как да нанизва връвта
С бавни движения, показваме на детето как пъхаме връвчицата през първата дупка – нанижете я достатъчно, така че да може да бъде издърпана.
Важно! Винаги използваме бавни движения, когато показваме нещо ново на детето, и без да говорим. Ако искате да обясните нещо, спрете работата, дайде инструкцията и после продължете.

Обръщаме картата и издърпваме връвчицата към нас до края
Обърнете картата и покажете на детето, как да издърпа връвчицата към тази страна

Повторете за затвърждаване
С бавни движения, повтаряме последните две стъпки в последователност, за да покажем как нанизваме още няколко дупки.

Поканете детето да опитва и да продължава със заниманието, колкото иска
Когато преценим, че детето е наблюдавало достатъчно, можем да го поканим и то да опита заниманието.

Прибиране на материала
Както винаги, след като детето свърши играта с материала, припомняме и помагаме при нужда, материала да бъде прибран.
Вариация
- Може да направете различни форми, според интересите на детето или различни теми, които следите вкъщи или в детската градина.
- За по-големи деца, можете да направете форма с цифри по различни подредби, които детето трябва да следи при низването.




