момиченце изрязва цветна хартия

Цели

  • Експериментиране с различните геометрични форми – намиране на зависимости;

  • Развиване на креативност и въображение

Категория умения

  • Сензорика: зрение

  • Концентрация

  • Координация

  • Фина моторика

Образователен раздел

  • Сензорика

Необходими материали

  • Танграми / конструктор с геометрични фигури и форми / геометрични фигури с различни размери и цветове (от картон или ламинирана хартия);

  • По желание: шаблони с примерни интересни съчетания на фигурите (напр. наподобяващи къща, куче, лодка и др.).

Презентация на стъпки

деца подреждат различни форми от танграми
1
1

Опознайте заедно геометричните фигури и форми

Представете на детето разнообразието от геометрични фигури и форми, като седнете заедно с него да играете.

Важно! Заинтригувайте малчугана, като му дадете пример с интересно съчетание – може да построите нещо конкретно (напр. къща) или нещо визуално красиво.

дете подрежда разноцветни танграми
2
2

Покажете му разнообразието от възможности за вдъхновение

Може да опитате да му покажете шаблони, по които да се опитва да строи.

Важно! Целта на шаблоните е да го вдъхновят, като му покажат многообразие от възможности за конструкции. Внимавайте да не се ограничи само до конкретните фигури – насърчавайте го да експериментира.

Вариация

фигури и форми направени на колаж от дете

Провокирайте още повече детското въображение, като го подканите да изреже свои фигури и форми и направи колаж.

Още упражнения

детска мозайка с пинчета във формата на цвете

Упражнение Пинчета

Представете на детето пинчетата в свободна игра. Покажете му колко силно трябва да натисне, за да се пъхнат в дупчицата, идеи как може да ги подрежда или сортира. Подканвайте да използва трипръстов захват.
Image

Упражнение “Грапаво и гладко”

Поставяте пред детето плочата с двата квадратни релефа - грапав и гладък. Първоначално детето може да бъде наблюдател, а след това да пробва само със затворени очи и да докосне само. Демонстрирате допира и споделяте усещането от първата повърхност и от втората. Отново принципът ляво-дясно.
logo-image

Последвайте ни: