дете нанизва въже в макарони

Цели

  • Умения за нанизване

  • Подготовка за шиене

  • Подготовка за писане (трипръстов захват)

Категория умения

  • Самостоятелност

  • Концентрация

  • Координация око-ръка

  • Чувство за ред

  • Разпознаване на форми и модели

  • Фина моторика (подготовка за писане с трипръстов захват)

  • Обща моторика

Образователен раздел

  • Ежедневен живот

Необходими материали

  • Лист хартия или картон за по-голяма здравина

  • Макарони с дупка

  • Въже или канап

  • Табла (поднос)

  • Лепило (течно или сухо)

Презентация на стъпки

макарони залепени въргу лист хартия и въже
1
1

Представете материала на детето

Настанете се удобно на маса вдясно от детето (за по-добра видимост).

нанизване на въже в макарон
2
2

Покажете как да промуши въжето

Хванете въжето с дясната ръка, използвайте трипръстов захват и го промушете през първия макарон

дете нанизва въже в макарони
3
3

Покажете как да издърпа въжето

С лявата ръка издърпвате въжето през макарони.

въже нанизано през макарони
4
4

Оставете детето да продължи

Действието се повтаря, докато въжето излезе от другия край на шевицата с макарони.

Вариация

дете нанизва въже в макарони

Ако децата са по-големи могат да:

-нарисуват с молив леки контури за насока (например сърце, цвете, спирала или друга форма) и след това сами да си залепят макароните;

-упражняване на броене (колко на брой са макароните във всяка форма).

Примери за проекти: геометрични фигури, природни мотиви, букви и цифри,свободна импровизация с форми (абстрактно изкуство).

Още упражнения

Image

Упражнение “Преливане в 3 еднакви съда (чаши)”

Заедно с детето седнете удобно на маса. Поставете подноса с каните по средата между вас и детето, за да може да се вижда добре от мъника. Кажете му, че ще сипете вода по равно в трите чаши. Важно е каната да се хваща за дръжката с водещата ръка и да я придържате с другата по време на наливането за по-добра стабилност. Сипването започва винаги последователно от лявата чаша, следвайки принципа отляво-надясно. Наливайте точно до линията. Когато сте сипали равно количество вода във всички чаши, каната трябва да остане празна. Не забравяйте да върнете обратно водата в каната, като последователно я отлеете от всяка чаша, придържайки ги по същия начин с две ръце, както каната. Вече може да подканите детето да опита.
Image

Упражнение “Рязане с ножица”

Започнете, като обясните, че ножицата се ползва само и единствено с определени правила за безопасност особено ако детето е по-малко. Вземете едната ножица и покажете как се държи, отваря и затваря (във въздуха). След това поканете детето да повтори. Вземете лист хартия и изрежете няколко парчета над купичката. Подканете детето да опита само̀. Ако детето се справя добре, може да му предложите да изрязва в други форми (вълнообразни, начупени линии), подготвени от вас и/или дори да изрязва без форма. Активно участие взима другата ръка, която държи и върти листа за удобно рязане.
logo-image

Последвайте ни: