Заинтригувайте детето, като го насочите към нещо познато – “Помниш ли тати как ремонтира колелото с болтове и гайки? Искаш ли и ти да се научиш?”.
Поставяйки материала на маса, постарайте се към вас да е частта с най-големия болт. С пръст покажете на детето кое точно е болтът и кое гайката и ги назовете.
Започваме винаги от най-големия болт с гайка, тъй като е най-лесен за отвинтване – най-удобен за захващане и гайката се развива с най-малко обороти.
Придържайте с едната ръка болта, за да не се върти, докато развивате. С другата започнете да отвинтвате съответната му гайка. И болта, и гайката се държат винаги с 3-пръстов захват (както молива – с палец, показалец и среден).
Когато отвиете първата гайка, отделете я встрани заедно с болта (за да не расейват детето). Подреждайте ги вертикално в редица един до друг (или хоризонтално в колона един под друг), за да не се разбъркат.
Повторете развиването с още 1-2 гайки и поканете детето да опита.
Когато всички болтове са отвинтени, демонстрирайте смисъла на болтовете и гайките, като разделите двете летви, които бяха захванати с тях. С две ръце ги хванете от двете страни и повдигнете, докато се отделят на две половини.
Това ще предизвика интереса на малчугана, така че може да го оставите да го обследва, преди да преминете към завинтването.
Сега трябва да покажете и как се завинтват гайките. По същия начин започнете от най-големия болт. Промушете го през дупката на двете летви. Докато го придържате с едната си ръка, с другата завийте гайката бавно, с три пръста. Повторете с 1-2 болта и поканете детето да завърши.