дете пресивпва с черпак

Цели

  • Умение за ползване на черпак

Категория умения

  • Фина моторика – прецизиране захвата за писане (трипръстов захват)

  • Самостоятелност

  • Социални умения (да сипят супа на приятел)

  • Координация

  • Концентрация

  • Обща моторика

Образователен раздел

  • Ежедневен живот

Необходими материали

  • Две еднакви купи;

  • Черпак;

  • Табла;

  • Боб, нахут, леща, макарони и др.

Презентация на стъпки

загребване с черпак
1

Покажете как се ползва черпакът

Хванете черпака с трипръстов захват и с внимателно загребване пресипете 3 до 5 пъти в празната купа. Идеята е при пресипването да се следва посоката отляво-надясно, както е при писане.

Поставете черпака в таблата и подканете детето да продължи.

загребване с черпак при повдигната купа
2
2

Насочете го как да обере последните макарони

При последното пресипване посъветвайте детето да надигне полупразната купа със свободната си ръка, за да успее да събере в черпака останалите макарони.

Когато е готово, попитайте детето, дали иска да повтори упражнението за затвърждаване на умението.

Като приключи, насърчете детето да върне материала на мястото му.

Вариация

купа с макарони, празна купа и чепак
  • Разнообразете с друг материал, при който звукът от пресипването би звучал различно;
  • Може да опитате с черпак с дупки, с който да пресявате по-едри части от по-фини или течни (напр. да отделя топчета от вода или боб от ориз);
  • Насърчавайте мъника да използва черпак в ежедневието – напр. да си пресипва супа или в процес на готвене.

Още упражнения

две купички едната наполовина пълна с вода и спринцовка

Упражнение “Преливане със спринцовка”

Заедно с детето седнете удобно на маса. Поставете подноса по средата между вас и детето, за да може да се вижда добре от него. Попитайте детето дали е виждало спринцовка, знае ли за какво се използва – в свободен разговор. Кажете на детето, че сега вие ще му покажете как се борави със спринцовката и после ще му дадете да опита.
празна кана и кана пълна с вода

Упражнение “Преливане от кана в кана (течност)”

Ако детето вече е преливало с твърд материал (боб, нахут, леща и пр.), не е нужно да му го презентирате наново. Ако обаче го показвате за първи път, тогава следвайте стъпките.
logo-image

Последвайте ни: