розова карта със снимки и карти с думи

Цели

  • Упражняване за чете

  • Свързване на дума с изображение

Категория умения

  • Упражнения за четене

  • Подготовка за писане

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

  • Самостоятелност

Образователен раздел

  • Език и грамотност

Необходими материали

  • Карта с 6-8 снимки на 3-4-буквени думи в 2 редици;

  • Карти с думи, отговарящи на снимките. Думите трябва да са с редуващи се гласни и съгласни, да се избягват звуците Й, Я, Ю, както и обеззвучени съгласни

  • Картите са сложени в плик, закрепени на гърба на картата

Презентация на стъпки

розова карта със залепен плик
1

Подредете снимките

Насочете вниманието му върху картите с картинки в плика. Насърчете го да ги подреди (в случаен ред), така че да остави място за думите под тях.

розова карта със снимки и карти с думи
2

Детето прочита и подрежда думите

Извадете картите с думи.

Малчуганът трябва да започне да прочита една по една думите, докато намери съответстващите им изображения. Когато прочете една карта, я залепва на мястото й. След това взима друга – и така, докато подреди всички.

Би трябвало да успее да се справи самостоятелно, но ако се затруднява, бъдете на разположение да му помогнете.

прибиране на картите с думи в плика
3
3

Прибиране

Когато всички думи са по местата си е време да подканите детето да повтори упражнението или да върне обратно думите в плика.

Вариация

велкро лепенки на гърба на картите

На всяка карта (изображение) има прикрепени велкро лепенки. С тях детето много лесно ще успее да залепя и отлепя.

Сменяйте периодично думите, за да е по-интересно.

Още упражнения

Image

Упражнение “Първи звук”

Заедно с детето подредете и назовете всяко животно в редица. Следвайте принципа отляво-надясно и отгоре-надолу (както е при писане). Повторете същото с буквите, като ги подредите в колонка под животните, така че заедно да са в Г-образна форма.
розови списъци с думи

Упражнение “Розови списъци с думи”

Покажете материала на детето, нека то да избере един от списъците и започнете да четете отгоре-надолу. Оставете, детето да чете самостоятелно, като вие сте там просто за подкрепа (би трябвало да може да се справи).
logo-image

Последвайте ни: