Подредени букви до отворена розова кутия

Цели

  • Разделяне на 3-4-буквени думи на съставните им звукове;

  • Упражняване на писане, но без физическия аспект на писането;

  • Съставяне на кратки думи;

  • Упражняване разпознаването на букви;

  • Свързване на буквата с дума;

  • Свързване на букви в срички и сричките в думи

Категория умения

  • Подготовка за четене

  • Подготовка за писане

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

  • Самостоятелност

Образователен раздел

  • Език и грамотност

Необходими материали

  • Розова кутия с 5-6 снимки, представящи 3-4-буквени думи;

  • Голяма подвижна азбука.

Презентация на стъпки

1
1

Настанете се удобно на килимче или маса

Поставете Подвижната азбука и кутията със снимки върху килимче на пода.

2
2

Подредете снимките една под друга

Подредете снимките една под друга. Обсъдете какво е съдържанието на снимките и ако забележите, че детето не разпознава някои от изображенията, по деликатен начин му помогнете да ги назове.

3
3

Намерете буквите на думите и прочетете

Помолете детето да намери съответните букви на всяка от изобразените думи, като слива звуковете спонтанно и прочита думите.

4
4

Допълващи упражнения за дейността “сливане на думи в срички”

Ако се затруднява в свързването на сричките, му помогнете с упражнението "сливане на букви в срички":

Предложете на детето да извади една гласна (пр. “о”), след това една съгласна (пр. “н”). Нека да произнесе звуците поотделно, след това – и заедно (бързо – “он”). Накрая добавете различни букви (звуци) и ги слейте в една дума: (пр. “к-он” – “кон”).


Вариация

Можете да разнообразите материала, като подменяте снимките с нови. Използвайте такива на животни, предмети или дори филми, книги, игри, които знаете че са много харесвани от детето.


Важно!

Не е необходимо да учим децата специално да пишат на хартия. Чрез упражненията Форми за графични елементи и Розовите кутии с Подвижната азбука, децата спонтанно започват да пишат на хартия, което се нарича "експлозия на писането".

Още упражнения

подредени карти със снимки и думи

Упражнение “Розова кутия 4”

Детето взима Розовата кутия № 4, изважда съдържанието, като снимките подрежда вертикално (или хоризонтално) една до друга, а картите струпва на купчинка пред себе си. Малчуганът трябва да започне да прочита една по една думите, докато не намери съответстващите им изображения.
Image

Упражнение “Розова кутия 3”

Подканете детето да отвори кутията и извади предметите и картите. Помолете го да ви назове предметите, след което да ги подреди вертикално (или хоризонтално). Отделете картите с думи на купчинка до детето и го помолете да прочете първата дума. Може да му помогнете, като покриете с пръст последните букви, така че да се вижда само първата.
logo-image

Последвайте ни: