Разделяне на 3-4-буквени думи на съставните им звукове
Упражняване на писане, но без физическия аспект на писането
Съставяне на кратки думи
Упражняване разпознаването на букви
Свързване на буквата с дума
Свързване на букви в срички и сричките в думи
Подготовка за четене
Подготовка за писане
Концентрация
Памет
Внимание
Самостоятелност
Език и грамотност
Розова кутия с 5-6 снимки, представящи 3-4-буквени думи;
Голяма подвижна азбука.
Поставете Подвижната азбука и кутията със снимки върху килимче на пода.
Подредете снимките една под друга. Обсъдете какво е съдържанието на снимките и ако забележите, че детето не разпознава някои от изображенията, по деликатен начин му помогнете да ги назове.
Помолете детето да намери съответните букви на всяка от изобразените думи, като слива звуковете спонтанно и прочита думите.
Ако се затруднява в свързването на сричките, му помогнете с упражнението "сливане на букви в срички":
Предложете на детето да извади една гласна (пр. “о”), след това една съгласна (пр. “н”). Нека да произнесе звуците поотделно, след това – и заедно (бързо – “он”). Накрая добавете различни букви (звуци) и ги слейте в една дума: (пр. “к-он” – “кон”).
Можете да разнообразите материала, като подменяте снимките с нови. Използвайте такива на животни, предмети или дори филми, книги, игри, които знаете че са много харесвани от детето.
Важно!
Не е необходимо да учим децата специално да пишат на хартия. Чрез упражненията Форми за графични елементи и Розовите кутии с Подвижната азбука, децата спонтанно започват да пишат на хартия, което се нарича "експлозия на писането".