Подканете детето да отвори кутията и извади предметите и картите. Помолете го да ви назове предметите, след което да ги подреди вертикално (или хоризонтално).
Отделете картите с думи на купчинка до детето и го помолете да прочете първата дума. Може да му помогнете, като покриете с пръст последните букви, така че да се вижда само първат а. След това по същия начин закрийте само първата буква, за да се видят последните. Повторете няколко пъти, като забързвате, така че сливането в дума да стане спонтанно (напр. “Ш-АЛ” да се прочете “ШАЛ”).
Нека детето да сложи картата с дума до (или под – в зависимост от подредбата) предмета, за който се отнася.
Подменяйте периодично думите в кутията, когато забележите, че детето вече ги е усвоило.
Може да използвате празни листчета розова хартия, за да пишете думи върху тях. По този начин демонстрирате на детето, че четенето е начин да се разберат мислите на другите.
Важно! Трябва да изписвате думите с шрифта, който детето познава от предходните материали – Розова кутия 1 и 2 (печатен или ръкописен).