

Цели
Да се прочете поредица от думи гладко и с разбиране
Контрол на грешката
Изображение, което илюстрира една от фразите – детето може да я открие чрез четене
Смисълът на фразата – ако детето чете правилно, изразът ще има логика и ще отговаря на реален предмет или ситуация
Категория умения
Упражнение за четене
Концентрация
Памет
Внимание
Самостоятелност
Образователен раздел
Език и грамотност
Необходими материали
Кратки фрази на розов фон с описателна снимка - подберете думи, които: Редуват гласна и съгласна буква Нямат обеззвучени букви Без Й, Ю, Я, Щ (те са от синята серия)
Примерни фрази: син домат, солена супа, сива сова, чип нос, малък камък, черен кос, мило коте, топъл ден, нова кола
Презентация на стъпки

1
1
Подредете снимките
След като детето може уверено да чете отделни кратки думи, то е готово да направи следващата крачка – да свързва две или повече думи в смислена фраза.

2
2
Детето прочита думите
Насочете вниманието детето към първата фраза, нека да се опита да прочете картинката и/или да я коментира.
След като успешно се е справило с тази задача, премине те към следващите фрази.
Още упражнения
Упражнение “Розова кутия 5 (четене наум)”
Подканете детето да отвори кутията.
Обяснете на детето, че сега ще му покажете как се чете наум (без никой да чуе).
Извадете един лист, разгънете го и ТИХО прочетете думата. Старайте се да си отваряте устните и да прочитате думата много тихо и/или дори наум.
Упражнение “Розови изречения”
Поставете изреченията на масата. Обяснете, че задължително всяко изречение започва с по-голяма буква, която се нарича “главна буква”. Съответно, ако няма главни букви, няма да се разбере, че това е изречение – а ще прилича на фраза.
След това обърнете внимание на пунктуацията в края на изреченията. Наблегнете, че повечето от тях завършват с точка, а някои с въпросителен (?) или удивителен знак (!).




