Покажете материала на детето, нека то да избере един от списъците и започнете да четете отгоре-надолу.
Оставете, детето да чете самостоятелно, като вие сте там просто за подкрепа (би трябвало да може да се справи).
Съветвайте, детето да прочете думите като го мотивиране с това, че вече се ориентира добре и може да продължава и с другите списъци.
Целта е не да отгатва, а да разпознава букви и свързва звуци в думи.
Важно! Детето, най-вероятно ще забележи, че в някои думи има еднаква гласна по средата – важно е само да го оставите да стигне до този извод.
Игра „Намери думата“
Необходими материали: малки изображения на думите, които използвахме по-горе:
Родителят прочита дума на глас – детето трябва да я открие съответстващата й картинка.
Игра “Кутия с думи”
Сложете всички розови думи в кутия. Всеки ден/ или докато детето има интерес изтег ляте по 1 дума от кутията, след което я прочитате; рисувате, измислете изречения с нея.
Игра ”История с розови думи”
Детето да измисли кратка история, в която използва поне 3 от думите от списъка.