розови списъци с думи

Цели

  • Упражняване четенето на думи

  • Свързване на дума с изображение

Категория умения

  • Упражнения за четене

  • Подготовка за писане

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

Образователен раздел

  • Език и грамотност

Необходими материали

  • Няколко списъка с 9 кратки и фонетично прости думи

  • Във всеки списък има и една картинка, която илюстрира само една от думите

  • Примерни думи: с фокус върху звук “У”, защото често се бърка с “О”: лук, чук, бук, пух, рус, бус, шум, душ, кос, сос, кол, ток, хор, дом, хол

  • Други думи: сак, мак, пак, мир, бик, вик, рис, цип, жив, лев, рак

Презентация на стъпки

розов списък с думи
1
1

Насърчете мъника да прочете думите от първия списък

Покажете материала на детето, нека то да избере един от списъците и започнете да четете отгоре-надолу.

Оставете, детето да чете самостоятелно, като вие сте там просто за подкрепа (би трябвало да може да се справи).

розови списъци с думи
2
2

Продължавате с другите списъци

Съветвайте, детето да прочете думите като го мотивиране с това, че вече се ориентира добре и може да продължава и с другите списъци.

Целта е не да отгатва, а да разпознава букви и свързва звуци в думи.

Важно! Детето, най-вероятно ще забележи, че в някои думи има еднаква гласна по средата – важно е само да го оставите да стигне до този извод.

Вариация

Игра „Намери думата“

Необходими материали: малки изображения на думите, които използвахме по-горе:

Родителят прочита дума на глас – детето трябва да я открие съответстващата й картинка.

Игра “Кутия с думи”

Сложете всички розови думи в кутия. Всеки ден/ или докато детето има интерес изтегляте по 1 дума от кутията, след което я прочитате; рисувате, измислете изречения с нея.

Игра ”История с розови думи”

Детето да измисли кратка история, в която използва поне 3 от думите от списъка.

Още упражнения

Image

Упражнение “Първи звук”

Заедно с детето подредете и назовете всяко животно в редица. Следвайте принципа отляво-надясно и отгоре-надолу (както е при писане). Повторете същото с буквите, като ги подредите в колонка под животните, така че заедно да са в Г-образна форма.
Image

Упражнение “Розова кутия 1”

Започнете работа, като помолите детето да вземе Подвижната азбука и Розова кутия 1 и да ги сложи върху килима. Отворете кутията и изчакайте момент, за да може детето да осмисли какво точно има вътре. Подканете го да назове предметите, за да сте сигурни, че ще търси правилните звуци. Изберете 3 от тях и ги подредете един под друг. Помолете детето да назове първия предмет, след което го попитайте: “Кои звуци чуваш?”.
logo-image

Последвайте ни: