Упражняване на действие “събиране”
За пишещите – упражняване изписването на числата до 10 (или 19)
Математически умения (събиране)
Чувство за ред
Концентрация
Внимание
Памет
Фина моторика
Самостоятелност
Математика
Цветни мъниста от 1 до 10, нанизани на тел / жичка. Числата съответстват на следните цветове: Едно (1) – червено Две (2) – зелено Три (3) – розово Четири (4) – жълто Пет (5) – тюркоазено Шест (6) – лилаво Седем (7) – бяло Осем (8) – кафяво Девет (9) – тъмносиньо Десет (10) – златисто
Лист с големи квадрати и предварително написани задачи (през 1 ред или на всеки ред според уменията на детето);
Брояч (по желание) – ламинирана хартиена стрелка или лента с триъгълен отвор за по-прецизно отброяване на мънистата;
Молив/химикал за писане;
Табла/кутия за удобно пренасяне.
Подканете детето да подреди цветната стълба от 1 до 9, подравнени вляво (за да личи нарастването на числата). Ако се затруднява, може да използва брояча.
Следва да покажете на детето как да събира с цветните мъниста (както със сметало).
Разгледайте заедно с детето листа със задачи – ако е начинаещ, започнете с тези през ред с червения квадрат за резултат.
Сле д като прочетете първата задача, покажете на детето как да я реши. За целта вземете от цветните мъниста първото събираемо (напр. 3) и плътно до него поставете второто число (напр. 2).
След това с помощта на брояча пребройте резултата и го запишете на листа (ако детето може да пише – подканете него).
Дайте възможност на малчугана да решава колкото се може повече задачи. Когато задобрее, може да ги изписва без червения квадрат, в последствие и на всеки ред.
С напредването на уменията и знанията му, може да му предложите задачи с резултат над 10 (до 19), като включите и златна десетица.