чинийка с двойки еднакви предмети

Цели

  • Усъвършенстване на триизмерното (стереогностично) сетиво

  • Развиване на паметта

  • Обогатяване на речника: да свързват предметите с техните имена (подходящи и за чужд език)

  • Езикови умения: да се насърчава дискусията

Категория умения

  • Сензорика: допир

  • Съответствие 1:1 (математика)

  • Памет

  • Внимание

  • Концентрация

  • Координация

  • Речник – насърчаване децата да описват предметите, които опипват (развитие на речниковия запас, речта и изказа)

Образователен раздел

  • Сензорика

Необходими материали

  • Малка кошница/ кутия

  • Съд за сортиране

  • Колекция от предмети, които са 2 по 2 еднакви (пр. лъжички, мидички, орехови черупки, шишарки, макарони, стотинки, различни двойки копчета)

  • Превръзка за очи

Презентация на стъпки

купичка с премети които са 2 по 2 еднакви
1
1

Затворете очи и бръкнете с двете ръце едновременно

Целта на играта е само чрез допир да откриете еднаквите предмети.

Сложете си превръзката на очите и/или ги затворете. Пъхнете едновременно двете си ръце и се опитайте да напипате 2 еднакви предмета.

купичка с премети които са 2 по 2 еднакви
2
2

Отворете очи и сортирайте еднаквите предмети

Ако смятате, че сте се справили, отворете очи и ги поставете заедно в едно от отделенията на съда за сортиране.

купичка с премети които са 2 по 2 еднакви
3

Повторете, за да затвърдите правилата на играта

Може да повторите, за да затвърдите умението, след което подканете детето да опита.

купичка с премети които са 2 по 2 еднакви
4
4

Насърчете детето да повтори цялото упражнение само̀

Когато сте готови, всички двойки предмети трябва да са сортирани във втория съд.

Подканете детето да повтори цялото упражнение само̀.

Вариация

  • За уверено говорещите деца, може да направите упражнението по-предизвикателно, като ги насърчавате да опишат предметите, преди да ги погледнат;
  • Играта е подходяща и за обогатяване речниковия запас на чужд език.

Още упражнения

Image

Упражнение “Грапаво и гладко”

Поставяте пред детето плочата с двата квадратни релефа - грапав и гладък. Първоначално детето може да бъде наблюдател, а след това да пробва само със затворени очи и да докосне само. Демонстрирате допира и споделяте усещането от първата повърхност и от втората. Отново принципът ляво-дясно.
ръка бръкнала в торбичка

Упражнение Тайната торбичка (с предмети от ежедневието – стереогностични дейност №3)

Бръкнете в торбичката (може със затворени очи) и напипайте един от предметите вътре. Опитайте да го разпознаете само с пръстите си и кажете на глас предположението си. След това извадете предмета, за да видите дали сте познали. Ако е нужно, покажете с още 1-2 предмета и дайте на детето да опита.
logo-image

Последвайте ни: