

Вашият Монтесори помощник у дома
Седмични предложения
Полезни съвети
Видео курсове за родители
Обучителни планове
Цели
Усъвършенстване на триизмерното (стереогностично) сетиво;
Развиване на паметта;
Обогатяване на речника: да свързват предметите с техните имена (подходящи и за чужд език);
Езикови умения: да се насърчава дискусията
Категория умения
Сензорика: допир
Съответствие 1:1 (математика)
Памет
Внимание
Концентрация
Координация
Речник – насърчаване децата да описват предметите, които опипват (развитие на речниковия запас, речта и изказа)
Образователен раздел
Сензорика
Необходими материали
Малка кошница/ кутия;
Съд за сортиране;
Колекция от предмети, които са 2 по 2 еднакви (пр. лъжички, мидички, орехови черупки, шишарки, макарони, стотинки, различни двойки копчета);
Превръзка за очи
Презентация на стъпки

1
1
Затворете очи и бръкнете с двете ръце едновременно
Целта на играта е само чрез допир да откриете еднаквите предмети.
Сложете си превръзката на очите и/или ги затворете. Пъхнете едно временно двете си ръце и се опитайте да напипате 2 еднакви предмета.

2
2
Отворете очи и сортирайте еднаквите предмети
Ако смятате, че сте се справили, отворете очи и ги поставете заедно в едно от отделенията на съда за сортиране.
3
Повторете, за да затвърдите правилата на играта
Може да повторите, за да затвърдите умението, след което подканете детето да опита.

4
4
Насърчете детето да повтори цялото упражнение само̀
Когато сте готови, всички двойки предмети трябва да са сортирани във втория съд.
Подканете детето да повтори цялото упражнение само̀.
Вариация
- За уверено говорещите деца, може да направите упражнението по-предизвикателно, като ги насърчавате да опишат предмети те, преди да ги погледнат;
- Играта е подходяща и за обогатяване речниковия запас на чужд език.
Още упражнения
Упражнение Тайната торбичка (с предмети от ежедневието – стереогностични дейност №3)
Бръкнете в торбичката (може със затворени очи) и напипайте един от предметите вътре.
Опитайте да го разпознаете само с пръстите си и кажете на глас предположението си. След това извадете предмета, за да видите дали сте познали.
Ако е нужно, покажете с още 1-2 предмета и дайте на детето да опита.
Упражнение Мозайки / танграми
Представете на детето разнообразието от геометрични фигури и форми, като седнете заедно с него да играете.
Важно! Заинтригувайте малчугана, като му дадете пример с интересно съчетание – може да построите нещо конкретно (напр. къща) или нещо визуално красиво.




