Усъвършенстване на триизмерното (стереогностично) сетиво
Развиване на паметта
Обогатяване на речника: да свързват предметите с техните имена (подходящи и за чужд език)
Езикови умения: да се насърчава дискусията
Сензорика: допир
Съответствие 1:1 (математика)
Памет
Внимание
Концентрация
Координация
Речник – насърчаване децата да описват предметите, които опипват (развитие на речниковия запас, речта и изказа)
Сензорика
Малка кошница/ кутия
Съд за сортиране
Колекция от предмети, които са 2 по 2 еднакви (пр. лъжички, мидички, орехови черупки, шишарки, макарони, стотинки, различни двойки копчета)
Превръзка за очи
Целта на играта е само чрез допир да откриете еднаквите предмети.
Сложете си превръзката на очите и/или ги затворете. Пъхнете едноврем енно двете си ръце и се опитайте да напипате 2 еднакви предмета.
Ако смятате, че сте се справили, отворете очи и ги поставете заедно в едно от отделенията на съда за сортиране.
Може да повторите, за да затвърдите умението, след което подканете детето да опита.
Когато сте готови, всички двойки предмети трябва да са сортирани във втория съд.
Подканете детето да повтори цялото упражнение само̀.