Извадете заедно с детето по един цвят от всяка двойка и ги подредете на случаен принцип в редица (цветна пътечка).
Обяснете, че сега ще се опитате да намерите еднаквите.
Вземете произволен цвят от останалите в кутията. Опитайте да намерите неговата двойка от цветната пътечка.
За целта започнете последователно да го налагате под всеки един от цветовете (отляво-надясно), докато не стигнете до правилния. Когато го откриете, поставете го под него.
Повторете с още 1-2 цвята, за да затвърдите упражнението.
Подканете детето да продължи с останалите цветове, като го насърчавате да ги сравнява. Накрая трябва да се получат две еднакви цветни пътечки. Насърчете го да повтори цялото упражнение отначало.
Ако се е справило добре, може да преминете към учене имената на цветовете, които не познава (вижте как в част 2 на упражнението – “Цветна кутия 2 – имена на цветовете (част 2)”)
Може да потърсите предмети от стаята, които също са в основните цветове (само ако сте сигурни, че детето ги познава).
Експериментирайте с рисуване, като получавате нови цветове от смесване на основните (с боички, моливи, флумастери и др., които се наслагват).