изображения на живи същества и неживи обекти

Цели

  • Утвърждаване концепцията за живо и неживо

Категория умения

  • Речник (живо, неживо)

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

  • Чувство за ред

Образователен раздел

  • Опознаване на света

Необходими материали

  • 1 зелена кутия / кошница с надпис “Живи” (може да е в зелено);

  • 1 черна кутия / кошница с надпис “Неживо” (може да е в черно с бели букви);

  • 5-6 изображения, представляващи живи обекти;

  • 5-6 изображения на неживи предмети.

Презентация на стъпки

изобаржения на живи същества
1
1

Представете първо живите създания

Вземете зелената кутия. Поставете табелката с надпис “Живи” на килимчето/масата и поетапно започнете да изваждате всяка снимка.

Поговорете си какво вижда и обяснете, че това са живи същества. Това означава, че им трябват определени условия, за да живеят, иначе могат да загинат. Трябва да се пазят, да се хранят/поливат/имат нужда от вода, слънчева светлина и т. н.

изображения на живи същества и неживи обекти
2
2

След това поговорете за неживите обекти

Повторете упражнението с кутията с надпис “Неживи”. Поговорете си, че тези обекти може да не се нуждаят от храна, но също имат нужда от опревелени условия, за да се запазят – напр. да са чисти, да не се рушат и т. н. Говорете си свободно и се водете от знанията и опита на детето.

Подредете снимките под надпис “Неживи”.

изображения на живи същества и неживи обекти
3
3

Опитайте отначало, като смесите снимките

Повторете същото упражнение, като този път обедините двете купчини със снимки и подканите детето само̀ да разпредели кои са “живи” и кои – “неживи”.

За улеснение, може да поставите цветово кодиране на гърба на картите (напр. зелен и черен кръг).

Още упражнения

пъзели с животни и растения

Упражнение "Пъзели животни (или растения) – запознаване (част 1)"

Подканете детето да извади всяка една част от тялото на животното от пъзела (напр. кон). Помолете го да обходи с пръст очертанията им и да ги извади на масата. След това го подканете да ги подреди обратно на местата им.
майка, баща и дете разглеждат снимки

Упражнение Времева линия – дете

Извадете албума (фриза), така че да предизвикате интереса на детето. Кажете му, че сега ще разгледате негови снимки като бебе до сега, за да видите колко много е пораснал.
logo-image

Последвайте ни: