Вземете зелената кутия. Поставете табелката с надпис “Живи” на килимчето/масата и поетапно започнете да изваждате всяка снимка.
Поговорете си какво вижда и обяснете, че това са живи същества. Това означава, че им трябват определени условия, за да живеят, иначе могат да загинат. Трябва да се пазят, да се хранят/поливат/имат нужда от вода, слънчева светлина и т. н.
Повторете упражнението с кутията с надпис “Неживи”. Поговорете си, че тези обекти може да не се нуждаят от храна, но също имат нужда от опревелени условия, за да се запазят – напр. да са чисти, да не се рушат и т. н. Говорете си свободно и се водете от знанията и опита на детето.
Подредете снимките под надпис “Неживи”.
Повторете същото упражнение, като този път обедините двете купчини със снимки и подканите детето само̀ да разпредели кои са “живи” и кои – “неживи”.
За улеснение, може да поставите цветово кодиране на гърба на картите (напр. зелен и черен кръг).