колаж части на деня

Цели

  • Да се затвърди представата за време като цикъл – части на деня: сутрин, обед, следобяд, вечер/нощ;

  • Развиване на речник, умения за разказване.

Категория умения

  • Речник (сутрин, обед, следобед, вечер/нощ)

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

Образователен раздел

  • Опознаване на света

Необходими материали

  • Кръгъл диск с 4 снимки, изобразяващи сутрин, обед, следобяд и вечер/нощ;

  • По 2-3 снимки с действия, които детето извършва в различните части на деня (напр. миене на зъби, игри в детската градина, обядване, следобеден сън, игри навън, четене на книжки вечер и т. н.). Може на гърба на снимките да се сложи символ “подсказка” към коя част на деня се отнасят.

  • Кутия/кошничка/табла за удобно съхранение.

Презентация на стъпки

колаж части на деня
1
1

Поговорете си за частите на деня

Извадете кръглия диск и подканете детето да познае кои части на деня са илюстрирани. Ако детето се изразява добре, насърчете го да обясни по какви белези е различило частите на деня.

колаж части на деня
2
2

Подредете снимките с действия, които отговарят за “сутрин”

Поговорете си свободно какви дейности извършва детето сутрин (пр. събужда се, измива си зъбите, закусва, облича се за детска градина и т. н.). След това разгледайте снимките и го подканете да постави сутрешните действия до съответната част на деня.

колаж части на деня
3
3

Поставете и останалите снимки на съответните части на деня

Повторете същото упражнение и с обедните, следобедните и вечерните занимания, като наблягате на концепцията за време и ключовите думи (сутрин, обед, следобед, вечер/нощ).

Насърчавайте детето да разказва, като му задавате въпроси: “Какво най-много обичаш да правиш сутрин? Коя ти е любимата част на деня? Защо?” и т. н.

Още упражнения

майка, баща и дете разглеждат снимки

Упражнение Времева линия – дете

Извадете албума (фриза), така че да предизвикате интереса на детето. Кажете му, че сега ще разгледате негови снимки като бебе до сега, за да видите колко много е пораснал.
изображения на живи същества и неживи обекти

Упражнение “Живи и неживи”

Вземете зелената кутия. Поставете табелката с надпис “Живи” на килимчето/масата и поетапно започнете да изваждате всяка снимка. Поговорете си какво вижда и обяснете, че това са живи същества. Това означава, че им трябват определени условия, за да живеят, иначе могат да загинат. Трябва да се пазят, да се хранят/поливат/имат нужда от вода, слънчева светлина и т. н.
logo-image

Последвайте ни: