дъска на сеген

”Родителство с обич и граници”+30 дни MontiWay Premium

  • Родителски грешки и техните решения
  • Чеклисти и упражнения за спокойни дни у дома
  • Стратегии за граници без наказание и крясъци
  • Реални примери от практиката
Книгата + подарък тук
Проложението "MontiWay" на телефон и книгата "Родителство с обич и граници"

Цели

  • Научаване как изглеждат написани числата от 11 до 19 (имена на символи от 11 до 19).

Категория умения

  • Математически умения

  • Чувство за ред

  • Концентрация

  • Внимание

  • Памет

  • Фина моторика

Образователен раздел

  • Математика

Необходими материали

  • Дъска на Сеген А или нейн еквивалент: Изписани на лист/картон или принтирани една под друга девет десятки (10) с разделителна линия помежду им; Карти с числата от 1 до 9 с големината на нулите от десятките (така че, когато се наложат едни върху други, да се образуват числата от 11 до 19);

  • Удобна табла и кутии за пренасяне и съхранение.

Презентация на стъпки

дъска на Сеген А и карти с числата от 1 до 9
1
1

Извадете Дъската на Сеген А, а до нея картите с числата от 1 до 9 разбъркано

Подканете детето да постави Дъската на Сеген А (колоната от 9-те десетици). След това да извади и постави отдясно разбъркани картите с цифрите от 1 до 9.

Кажете му, че сега ще му покажете как изглеждат числата след 10.

Важно! Учете до 3 числа наведнъж (с триетапен урок)

дъска на Сеген А и карти с числата от 1 до 9
2
2

Покажете как се образуват числата от 11 до 13

Започнете с първите 3 числа – от 11 до 13. Тъй като малчуганът вече би трябвало да умее да брои до 19, е достатъчно да го попитате: “Помниш ли какво следва след 10? Точно така, 11.”

След това демонстрирайте, че 11 се сформира от числата 10 и 1, като наложите единицата (1) върху нулата (0) на най-горната десятка (10). Подканете детето да повтори.

дъска на Сеген А и карти с числата от 1 до 9
3

Етап 1: Назоваване на имената (минимум 5 пъти за всяко число)

Сега е ред да научите имената им. Започнете с 11, като го назовете минимум 5 пъти заедно с детето: “Това е ЕДИНАЙСЕТ”.

Повторете с 12 и 13, като последователно приплъзвате и налагате картите с 2 и 3, така че да се образуват 12 и 13.

дъска на Сеген А и карти с числата от 1 до 9
4
4

Етап 2: усвояване имената чрез игра

Следва да затвърдите новото знание чрез игра.

Започнете да питате детето: “Можеш ли да посочиш къде е 11? А къде е 13? Виждаш ли къде е 12? Добре, а кое от тези е 13?”.

Повторете въпросите и инструкциите в случаен ред поне 5 пъти или докато усетите, че детето уверено посочва винаги правилното число.

дъска на Сеген А и карти с числата от 1 до 9
5
5

Етап 3: затвърждаване имената чрез въпроса “Какво е това?”

Важно! Преминете към етап 3 само ако сте уверени, че детето се е справило без грешка в етап 2.

Посочете последователно всяко отделно число от най-малкото към най-голямото. При всяко посочване питайте еднократно “Какво е това?”.

Ако детето се колебае или отговори грешно, прекратете тактично урока и опитайте друг ден.

дъска на Сеген А и карти с числата от 1 до 9
6
6

Научете по същия начин имената на останалите числа до 19 (в различни дни)

По същия начин в следващ ден научете имената и на останалите числа до 19 (по 3 наведнъж). Винаги започвайте с последното число от предишния урок – 13, 14, 15; после 15, 16, 17 и накрая 17, 18, 19.

В началото на урока набързо преговорите имената на вече научените.

Вариация

Може да изработите Дъска на Сеген А, като:

  • Изпишете на лист/картон или принтирате една под друга девет десятки (10) с разделителна линия помежду им;
  • Принтирате или нарисувате карти с числата от 1 до 9 с големината на нулите от десятките (така че, когато се наложат едни върху други, да се образуват числата от 11 до 19).

Още упражнения

logo-image

Последвайте ни: