Подканете детето да постави Дъската на Сеген Б (колоната от числа от 10 до 90 през 10). Кажете му, че както със златните мъниста десетици, сега ще му покажете как изглеждат написани числата след 10.
Важно! Учете до 3 числа наведнъж (с триетапен урок).
Започнете с първите 3 числа – от 10 до 30. Тъй като малчуганът вече би трябвало да познава как изглежда написано числото 10, е достатъчно да го попитате: “Помниш ли какво следва след 10, когато брояхме със златните десетиците? Какво се получаваше, когато поставим 2 по 10? Точно така, 20. Ето така изглежда написано 20.”
След това продължете с учене на имената чрез т. нар. 3-етапен урок (вижте как на следващата стъпка).
Сега е ред да научите имената им. Понеже детето вече познава 10, започнете с 20, като го назовете минимум 5 пъти заедно с детето: “Това е ДВАЙСЕТ”.
Представете по същия начин и 30.
Следва да затвърдите новото знание чрез игра.
Започнете да питате детето: “Можеш ли да посочиш къде е 10? А къде е 20? Виждаш ли къде е 30? Добре, а кое от тези е 20?”.
Повторете въпросите и инструкциите в случаен ред поне 5 пъти или докато усетите, че детето уверено посочва винаги правилното число.
Важно! Преминете към етап 3 само ако сте уверени, че детето се е справило без грешка в етап 2.
Посочете последователно всяко отделно число от най-малкото към най-голямото. При всяко посочване питайте еднократно “Какво е това?”.
Ако детето се колебае или отговори грешно, прекратете тактично урока и опитайте друг ден.
По същия начин в следващ ден научете имената и на останалите числа до 90 (по 3 наведнъж). Винаги започвайте с последното число от предишния урок – 30, 40, 50; после 50, 60, 70 и накрая 70, 80, 90.
В началото на урока набързо преговорите имената на вече научените.