дървени фиури разделени на равни части

Цели

  • Разбиране на концепцията за дробите (подготовка за алгебра);

  • Всяка част в цялото има еднакъв размер

Категория умения

  • Математически речник: едно цяло, една втора, една трета, една четвърт

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

  • Чувство за ред

Образователен раздел

  • Сензорика

Необходими материали

  • 4 еднакви дървени фигури, три от които са разделени на равни части, а четвъртата е едно цяло – 2 х ½ ; 3 х ⅓ ; 4 х ¼

Презентация на стъпки

Монтесори дървен пъзел "Дроби"
1
1

Извадете частите

Сложете материала на масата и извадете частите една до друга в случаен ред. Може да зададете въпросите: “Забелязваш ли, че хем си приличат, хем се различават?”, “Кое е различното според теб?”.

Монтесори дървен пъзел "Дроби"
2
2

Групирайте по цветове

Групирайте еднаквите цветове (без да се допират), след което доближете до получаване на цяла фигура.

Монтесори дървен пъзел "Дроби"
3
3

Върнете обратно във вложката

Предложете да върнете вече сглобените дроби отново в поставката без значение количеството им (1, 2, 3 или 4), като ги захващате отгоре.

Монтесори дървен пъзел "Дроби"
4
4

Подредете според количеството на частите (1-4)

След това, подканете детето да ги подреди последователно по брой части (една, две, три, четири части). Ако детето все още не може да брои, вие му посочете кое след кое следва.

Ако малчуганът се справя добре, преминете към 3 етапен урок: “Учене на имената”

Вариация

едно цяло

Можете да разнообразите, като пресъздадете подобно занимание вкъщи с предмети от ежедневието.

Още упражнения

чинийка с двойки еднакви предмети

Упражнение “Тайната торбичка за сортиране – дейност 2 (двойки еднакви предмети)”

Целта на играта е само чрез допир да откриете еднаквите предмети. Сложете си превръзката на очите и/или ги затворете. Пъхнете едновременно двете си ръце и се опитайте да напипате 2 еднакви предмета.
ръка бръкнала в торбичка

Упражнение Тайната торбичка (с предмети от ежедневието – стереогностични дейност №3)

Бръкнете в торбичката (може със затворени очи) и напипайте един от предметите вътре. Опитайте да го разпознаете само с пръстите си и кажете на глас предположението си. След това извадете предмета, за да видите дали сте познали. Ако е нужно, покажете с още 1-2 предмета и дайте на детето да опита.
logo-image

Последвайте ни: