Разбиране на концепцията за дробите (подготовка за алгебра)
Всяка част в цялото има еднакъв размер
Математически речник: едно цяло, една втора, една трета, една четвърт
Концентрация
Памет
Внимание
Чувство за ред
Сензорика
4 еднакви дървени фигури, три от които са разделени на равни части, а четвъртата е едно цяло – 2 х ½ ; 3 х ⅓ ; 4 х ¼
Сложете материала на масата и извадете частите една до друга в случаен ред. Може да зададете въпросите: “Забелязваш ли, че хем си приличат, хем се различават?”, “Кое е различното според теб?”.
Групирайте еднаквите цветове (без да се допират), след което доближете до получаване на цяла фигура.
Предложете да върнете вече сглобените дроби отново в поставката без значение количеството им (1, 2, 3 или 4), като ги захващате отгоре.
След това, подканете детето да ги подреди последователно по брой части (една, две, три, четири части). Ако детето все още не може да брои, вие му посочете кое след кое следва.
Ако малчуганът се справя добре, преминете към 3 етапен урок: “Учене на имената”
Можете да разнообразите, като пресъздадете подобно занимание вкъщи с предмети от ежедневието.