Разгледайте заедно с детето предметите и се уверете, че познава всички. Кажете му, че сега ще проверите кои от тях ще потънат, ако ги пуснете във водата, и кои ще останат отгоре / на повърхността (ще плават).
Покажете на детето как да тества плавателните свойства с един потъващ и един плаващ предмет, след което му предложете да продължи.
Предметите, които потъват, поставете под табелката “ПОТЪВА”, а останалите – под “ПЛАВА” (ако нямате табелки, просто ги разделете в 2 колонки/редички).
Когато детето е готово, предложете му да повтори играта, този път самостоятелно.
Надградете упражнението, като му подготвите близки на вид предмети, едните от които потъват, а другите – плават.
Например: скачащо/дървено (плътно) и пластмасово (кухо) топче; метална и пластмасова лъжичка; празна мерителна чашка, която после да напълните с вода и т. н.