кутия с предмети и купа с вода

Цели

  • Упражнение за наблюдателност;

  • Обогатяване на речника с термините “потъва”, “плава” и имената на предметите;

  • Насърчаване на изследователския дух (да експериментира кои предмети вкъщи потъват или плават)

Категория умения

  • Речник – потъва, плава, наименованията на предметите

  • Концентрация

  • Внимание

  • Самостоятелност

Образователен раздел

  • Опознаване на света

Необходими материали

  • Купа / съд с вода;

  • Кутия/кошница с колекция от 6-8 предмета, половината от които да потъват, а останалите – да плават;

  • 2 табелки с надпис “ПОТЪВА” и “ПЛАВА” (по желание);

  • Табла за удобно съхранение и пренасяне.

Презентация на стъпки

кутия с предмети - топка, шишарка, ключ, лъжица
1
1

Разгледайте предметите

Разгледайте заедно с детето предметите и се уверете, че познава всички. Кажете му, че сега ще проверите кои от тях ще потънат, ако ги пуснете във водата, и кои ще останат отгоре / на повърхността (ще плават).

кутия с предмети и шишарка плаваща в съд с вода
2

Демонстрирайте с един потъващ и един плаващ предмет

Покажете на детето как да тества плавателните свойства с един потъващ и един плаващ предмет, след което му предложете да продължи.

Предметите, които потъват, поставете под табелката “ПОТЪВА”, а останалите – под “ПЛАВА” (ако нямате табелки, просто ги разделете в 2 колонки/редички).

Когато детето е готово, предложете му да повтори играта, този път самостоятелно.

плаваща пластмасова лъжица и потънала метална лъжица в купа с вода
3

Пробвайте с предмети, които си приличат, но едните потъват, а другите – не

Надградете упражнението, като му подготвите близки на вид предмети, едните от които потъват, а другите – плават.

Например: скачащо/дървено (плътно) и пластмасово (кухо) топче; метална и пластмасова лъжичка; празна мерителна чашка, която после да напълните с вода и т. н.

Още упражнения

Комплект географски карти в класна стая

Упражнение “Форми земя и вода”

Кажете на детето, че ще му покажете какво са остров и езеро. Поставете двата макета един до друг и с помощта на каната/лейката, налейте вода върху формите. Наблюдавайте и дискутирайте заедно с детето коя част от двата релефа се изпълва с вода и коя остава “суха”.
колаж части на деня

Упражнение Части на деня (дневен режим)

Извадете кръглия диск и подканете детето да познае кои части на деня са илюстрирани. Ако детето се изразява добре, насърчете го да обясни по какви белези е различило частите на деня.
logo-image

Последвайте ни: