Поставете таблата м ежду вас и детето, така че да е по средата. Извадете фигурите от вложката и ги поставете в случаен ред вдясно или над таблата. Следва да ги върнете обратно (вижте как в следващата стъпка).
Покажете на детето как да намери правилните места на формите. Първоначално обходете контурите на вложката на първата форма, използвайки два пръста (показалец и среден). Следвайте посоката обратно на часовниковата стрелка.
След това открийте съответстващата ѝ фигура и повторете упражнението, този път с краищата на самата форма. Целта е да подкрепите зрителното преценяване на прилики чрез включване на допълнителното сетиво допир – за да сте сигурни, че вложката и формата съвпадат.
Накрая сложете формата на правилното ѝ място в таблото. Повторете с още 1-2 фигури и подканете детето да опита.
Повтаряйте упражнението толкова пъти, колкото сметнете за добре, преди да приберете таблата обратно.
Насърчете мъника да разпознава и търси същите или подобни форми и в заобикалящата го среда – например вкъщи, навън, в книгите или играчките.
Ако искаме детето да учи имената на геометричните форми, използваме упражнението “Табла за презентиране на геометрични форми”, като сменяме фигурите с тези, които искаме да учим.
Забавлявайте се у дома и измайсторете с вашите дечица подобен материал. Ще са ви нужни: картон, боя, ножица, клечки за зъби, линия, молив, маркер.