Пренесете Глобуса заедно с детето на маса. Обяснете, че това е модел на Земята – планетата, на която живеем.
Завъртете глобуса, за да покажете, че т ой има кръгла форма и се върти.
Помолете детето да затвори очите си и да докосне глобуса, докато вие внимателно го въртите под пръстите му. Целта е да усети сензорно къде е г рапаво и къде гладко.
Обяснете му, че грапавото е суша (земя). А гладкото е вода. Може да го подканите да огледа кое е повече – сушата или водата. Може да добавите, че всичката тази вода са оке ани, морета, езера и т. н., а сушата са континенти и острови.
За по-напредналите, може да попитате дали мъникът е виждал как изглежда въздухът, дали го е помирисвал. Дали има въздух навсякъде около нас (ако бързо раздвижи ръката си, ще го усети)? Обяснете, че планетата ни е обгърната от невидим слой въздух (т. нар. атмосфера).
За по-любознателните, може да надградите новите знания с материала “Вода-земя-въздух”.
Когато разбере и усвои концепцията за суша и вода, може да преминете към Глобус-континенти, за да го запознаете с особеностите на различните континенти.