

Цели
Съставяне на думи, без физически да се пише;
Упражняване свързването на фонема с графема (звук с буква);
Улеснява прехода от материал ”Грапави букви”
Категория умения
Упражнения за четене (подготовка за четене)
Концентрация
Памет
Внимание
Чувство за ред
Сензорика - слух
Образователен раздел
Език и грамотност
Необходими материали
Кутия с изрязани букви – гласните са червени, а съгласните – сини;
Маса или килим за смислово очертаване на работното място
Презентация на стъпки
Проверете кои букви знае
Извадете и назовете последователно 3-4 букви. Използвайте името на звука, а не на буквата (т. е. /м/ вместо /мъ/). Не е нужно детето да познава избраните букви, а да дадете пример за упражнението.
Приберете вашите букви и поканете малчугана да извади и назове свои (важно! Този път трябва да ги познава). Може да продължите, докато извади всички познати букви.
Ако детето успешно разпознава и назовава достатъчно на брой букви и техните звуци, може да опитате да сформирате 3-буквени думи.
Изписване на 3-буквени думи
Предложете на мъника да изпишете някоя 3-буквена дума от познатите му букви (напр. “сок”). Назовете думата, като наблягате на отделните й звуци според реда на изписване (първо “С-С-Сок”, после “сО-О-Ок”, накрая “соК-К-К”).
Не се притеснявайте, ако детето сбърка или пропусне някоя буква – трябват много упражнения, докато свикне да чува правилно звуците. За целта най-добре е да играете множество езикови игри с първи, последен и среден звук.




