Запознаване с букви, които представляват 2 звука (я, ю, щ);
Образуване на думи с буквите “я”, “ю”, “щ”;
Примерни думи: Щ – щука, щит, щори, гащи, щурец, къща; Ю – ютия, лютиче, тюл, люляк, тюлен; Я – ягода, яма, яка̀, кутия, ягуар, яке, ряпа, коляно;
Умения за четене
Подготовка за писане
Концентрация
Памет
Внимание
Език и грамотност
3 сини кутии – по една за всяка буква (“Щ”, “Ю”, “Я”);
По 5-6 малки картинки за всяка кутия, представящи 3-6-буквени думи с буквите “щ”, “ю”, “я”;
Важно! Препоръчително е думите да редуват гласни и съгласни звуци;
Голяма подвижна азбука.
Поставете заедно с детето Подвижната азбука и синята кутия една до друга на килима/масата. Подканете детето да отвори синята кутия и назове изображенията, за да сте сигурни, че ще търси правилните звуци.
Започнете с първата картинка, като помолите детето да я назове. Попитайте го: “Кои звуци чуваш?”. Може да му помогнете, като произнасяте отчетливо съответните звуци, които търсите (“ЮЮЮ-тия”, “ю-ТТТ-ия”, “ют-ИИИ-я”, “юти-ЯЯЯ”). Помолете детето да намери съответните букви и да ги сложи отдясно на изображението.
Ако забележите, че детето пропуска или посочва винаги грешната буква, не го поправяйте, а прекратете деликатно упражнението и се върнете на Грап авите букви за затвърждаване (възможно е да се дължи на грешно произношение на звуците).
Внимание! Средните звуци са по-трудни и е препоръчително да повторите няколко пъти тяхното произношение.
Добре да имате достатъчно интересни картинки, които да подменяте периодично, за да поддържате интереса на детето към материала.
Можете да разнообразите материала, като подменяте изображенията или го адаптирате за друг ез ик.
Още предложения за подобен тип игри вкъщи: