Подканете детето да пренесе кутията с 45 златни десетици на маса.
Кажете му, че вече щом може да брои до 19, заедно със златните десетици ще му покажет е как се правят още по-големи числа (до 90).
Важно! Учете до 3 числа наведнъж (с триетапен урок).
Започнете с първите 3 числа – от 10 до 30. Помолете детето да извади 10 (една десетица) и след това го насърчете до нея да сложи още една. Кажете му, че когато са 2 десетици, това прави двайсет (20).
По същия начин направете и числото 30. След това преминете към научаване на имената с триетапен урок.
Подредете числата в редичка. Тъй като детето вече познава 10, може да преминете директно към научаване наименованието на 20. Назовете го минимум 5 пъти заедно с детето: “Това е ДВАЙСЕТ”.
Повторете същото и с 30.
Следва да затвърдите новото знание чрез игра.
Започнете да питате детето: “Можеш ли да посочиш къде е 10? А къде е 20? Виждаш ли къде е 30? Добре, а кое от тези е 20?”.
Повторете въпросите и инструкциите в случаен ред поне 5 пъти или докато усетите, че детето уверено посочва винаги правилното число.
Важно! Преминете към етап 3 само ако сте уверени, че детето се е справило без грешка в етап 2.
Посочете последователно всяко отде лно число от най-малкото към най-голямото. При всяко посочване питайте еднократно “Какво е това?”.
Ако детето се колебае или отговори грешно, прекратете тактично урока и опитайте друг ден.
По същия начин в следващ ден научете имената и на останалите числа до 90 (по 3 наведнъж). Винаги започвайте с последното число от предишния урок – 30, 40, 50; после 50, 60, 70 и накрая 70, 80, 90.
В началото на урока набързо преговорите имената на вече научените.