Обяснете на детето, че щом познава количествата на числата до 1000, вече може да му покажете и как изглеждат написани.
Вземете картите (1-1000) и ги подредете една под друга на масата между вас и детето. Важно е да са подравнени отдясно.
Обяснете на мъника, че това са същите числа (единица, десетица, стотица, хѝляда) и сега ще научи имената на символите им (чрез т. нар. 3-етапен урок).
Започнете, като извадите единицата и я поставите изолирано пред детето. Кажете “Това е ЕДНА ЕДИНИЦА”.
Помолете детето да повтори минимум 5 пъти “една единица”, докато я посочвате.
Когато приключите с “една единица”, приберете я обратно в колоната и на нейно място извадете “една десетица”.
Назовете я поне 5 пъти с детето, след което я върнете обратно в строя.
Процедирайте по същия начин и с “една стотица” и “една хѝляда”.
Следва да затвърдите новото знание чрез игра. Извадете и подредете всички карти пред детето в последователност: 1 хѝляда, 1 стотица, 1 десетица, 1 единица.
Започнете да питате детето: “Можеш ли да посочиш една единица? А една хѝляда? Къде е една десетица? А една стотица?”.
Повторете въпросите в случаен ред поне 5 пъти или докато усетите, че детето уверено показва винаги правилното число.
Важно! Преминете към етап 3 само ако сте уверени, че детето се е справило без грешка в етап 2.
По сочете последователно всяко отделно число от най-голямото към най-малкото (отляво-надясно). При всяко посочване питайте еднократно “Какво е това?”.
Ако детето се колебае или отговори грешно, прекратете тактично урока и опитайте друг ден.
Ако урокът е минал добре, може да покажете на мъника как да получи едно голямо число, събирайки картите една върху друга, подравнени отдясно. Кажете му, че това е число с “1 единица, 1 десетица, 1 стотица и 1 хѝляда или иначе казано хиляда сто и единадесет”.