Попитайте последователно как се казва всяко едно число
(1 единица, 1 десетица, 1 стотица, 1 хѝляда), за да сте сигурни, че детето се ориентира добре в числата, представени от картите.
Кажете му, че сега щом вече познава символите, можете да се научите да броите с тях, като започнете от единиците.
Започнете да изваждате една-по-една всяка единица. Подредете ги в колона една под друга, като отброявате на глас заедно с детето: “Една единица, две единици, три единици…” и така до 9 единици.
Когато отброите 9 единици, попитайте детето: “Какво следва след 9 единици? Да, 10 единици, което прави една десетица”.
Извадете 1 десетица (10) и я поставете в съответната колона, близо до единицата (1).
Сега е ред да преброите десетиците. Насърчете детето да ги подрежда една под друга, на нивото на съответните единици
Когато отброи 9 десетици, попитайте детето: “Какво следва след 9 десетици? Да, 10 десетици, което прави една стотица”.
Извадете 1 стотица и я поставете в съответната колона, близо до десетиците.
Насърчете детето да преброи стотиците, като отново ги подрежда една под друга, както единиците и десетиците.
Когато малчуганът отброи 9 стотици, го попитайте: “Какво следва след 9 стотици? Да, 10 стотици, което прави една хѝляда”.
Извадете 1 хѝляда и я поставете в съответната ѝ колона, близо до 9-те стотици.
Насърчете детето да преброи хилядите, като отново ги подрежда една под друга, както стотиците, единиците и десетиците.
Завършете упражнението с фразата: “И така, може да броим до без край!” (Това много впечатлява децата)