

”Родителство с обич и граници”+30 дни MontiWay Premium
- Родителски грешки и техните решения
- Чеклисти и упражнения за спокойни дни у дома
- Стратегии за граници без наказание и крясъци
- Реалн и примери от практиката

Цели
Разпознаване и назоваване на символите на разредите в десетичната система до хиляда – единица, десетица, стотица, хѝляда;
Надграждане познанията за 4-цифрени числа (от упражнението “Златни мъниста – количества и броене”), обвързвайки ги с техните символи;
Затвърждаване концепцията за различната стойност на числото в зависимост от мястото (с визуалната подредба);
Речник – имена на разредите: единица, десетица, стотица, хѝляда
Категория умения
Математически умения (броене)
Чувство за ред
Концентрация
Внимание
Памет
Фина моторика
Образователен раздел
Математика
Необходими материали
4 карти с изписани числата: Хиляда (една хѝляда) – зелено; Сто (една стотица) – червено; Десет (една десетица) – синьо; Едно (една единица) – зелено;
Табла за удобно съхранение и пренасяне на упражнението.
Презентация на стъпк и

Заинтригувайте детето, че ще научи как се изписват големите числа
Обяснете на детето, че щом познава количествата на числата до 1000, вече може да му покажете и как изглеждат написани.

Поставете картите със символите на разредите пред детето
Вземете картите (1-1000) и ги подредете една под друга на масата между вас и детето. Важно е да са подравнени отдясно.
Обяснете на мъника, че това са същите числа (единица, десетица, стотица, хѝляда) и сега ще научи имената на символите им (чрез т. нар. 3-етапен урок).

Етап 1: Назоваване на имената (минимум 5 пъти за всеки символ)
Започнете, като извадите единицата и я поставите изолирано пред детето. Кажете “Това е ЕДНА ЕДИНИЦА”.
Помолете детето да повтори минимум 5 пъти “една единица”, докато я посочвате.
Оставяйте само картата, чието име учите – другите числа връщайте обратно в таблата
Когато приключите с “една единица”, приберете я обратно в колоната и на нейно място извадете “една десетица”.
Назовете я поне 5 пъти с детето, след което я върнете обратно в строя.
Процедирайте по същия начин и с “една стотица” и “една хѝляда”.

Етап 2: усвояване имената чрез игра
Следва да затвърдите новото знание чрез игра. Извадете и подредете всички карти пред детето в последователност: 1 хѝляда, 1 стотица, 1 десетица, 1 единица.
Започнете да питате детето: “Можеш ли да посочиш една единица? А една хѝляда? Къде е една десетица? А една стотица?”.
Повторете въпросите в случаен ред поне 5 пъти или докато усетите, че детето уверено показва винаги правилното число.

Етап 3: затвърждаване имената чрез въпроса “Какво е това?”
Важно! Преминете към етап 3 само ако сте уверени, че детето се е справило без грешка в етап 2.
По сочете последователно всяко отделно число от най-голямото към най-малкото (отляво-надясно). При всяко посочване питайте еднократно “Какво е това?”.
Ако детето се колебае или отговори грешно, прекратете тактично урока и опитайте друг ден.

Покажете му как се сливат в едно число
Ако урокът е минал добре, може да покажете на мъника как да получи едно голямо число, събирайки картите една върху друга, подравнени отдясно. Кажете му, че това е число с “1 единица, 1 десетица, 1 стотица и 1 хѝляда или иначе казано хиляда сто и единадесет”.



