

Цели
Сравняване и подреждане обекти по дължина;
Подготовка за сортиране и класифициране;
Категория умения
Математически (сравнение по размери – дължина)
Речник (“дълъг”, “къс”, сравнителна и превъзходна степен – “по-”, “най-”)
Сензорика (зрение – визуална дискриминация на размери)
Концентрация
Чувство за ред
Образователен раздел
Математика
Необходими материали
3-5 предмета с различна дължина (шал, кърпа, колан, връзка, лента и др.);
Тиксо, маркер, тебешир;
Кутия/кошница за удобно съхранение и пренасяне.
Презентация на стъпки

Отбележете линия за ориентир
Предварително начертайте или отбележете една вертикална права, която да служи като начална линия.
В кошничка/ кутия сложете 3 от предметите с различна дължина.
Подравнете всички предмети по линията
Произволно извадете от кутията един от предметите. Поставете единия край така, че да започва от правата, която сте маркирали. Тя служи за ориентир за подравняване.
Подканете на детето повтори с останалите предмети.
Сравнете предметите по дължина
След това намерете най-дългия предмет. Може да му кажете: „Ще се опитам да намеря най-дългия!“
За целта, използвайте ръцете си, като проследите бавно от начало до край съответния предмет и го съпоставите с някои от останалите.

Подредете ги от най-дълго до най-късо
Старайте се да измервате със сходни по дължина предмети, за да се отстранят съмненията.
Поканете детето да продължи, докато всички предмети са подр едени от най-дълго до най-късо (или обратно).




