Подгответе 3 кутии с предмети, представляващи думи със съответно: първи (напр. К: кон, кокошка), среден (напр. Т: пате, петел) и последен звук (напр. Е: прасе, куче). На този етап не е нужно детето да познава буквите.
Подканете детето да отвори първата кутия с първия звук. Поставете първата буква за ориентир и произнесете заедно с детето звука. Важно! Произнасяйте /ККК/ вместо /Къ/.
Извадете първия предмет от кошницата и помолете детето да го назове (напр. “кон”). След това повторете няколко пъти думата, като натъртвате на първия звук (“ККК-кон”). Поставете фигурката на коня под звука К.
Повторете с още 1-2 предмета, така че под всяка буква (първи звук) да има съответстваща дума.
Подканете детето да продължи и с кутията с последен звук, като го произнася отчетливо за всяка дума (напр. “прасе-ЕЕЕ”).
Накрая нека упражни среден звук (най-трудния, затова е накрая). Когато е готово, подканете малчугана да повтори отначало докрай цялото упражнение.
Важно! На този етап не очакваме от детето да разпознава буквите, а само да разграничава слухово, че думите започват/завършват/в средата имат различен звук. Затова вие му помогнете в началото под коя буква да постави съответната група предмети.
Замяна на предметите с карти (по-трудно, защото е по-абстрактно)