Дете играе на пода с магнитни и немагнитни предмети

Цели

  • Упражнение за наблюдателност;

  • Обогатяване на речника с наименованията;

  • Насърчаване на изследователския дух (да експериментира кои предмети вкъщи се привличат от магнит).

Категория умения

  • Речник – магнит, магнитно, немагнитно, наименованията на предметите

  • Концентрация

  • Внимание

  • Самостоятелност

Образователен раздел

  • Опознаване на света

Необходими материали

  • Магнит

  • Колекция от 6-8 фигури на предмети, половината от които да са магнитни, а останалите – немагнитни

  • 2 табелки с надпис “МАГНИТНО” и “НЕМАГНИТНО” (по желание)

  • Кошничка/табла за удобно съхранение и пренасяне

Презентация на стъпки

Жена държи малък предмет над кутия с магнитни и немагнитни предмети
1
1

Разгледайте магнита

Разгледайте заедно с детето магнита. Поговорете си свободно за него – за неговите свойства, дали детето е виждало/боравило с магнит преди и т. н., като съобразите нивото на разговора според възрастта и познанието на малчугана.

Кутия с магнитни и немагнитни предмети
2
2

Разгледайте и назовете всеки предмет

Сега е ред на предметите. Проверете дали детето познава всеки един от предметите. Когато сте готови, кажете му, че сега ще проверите кои от тези предмети се привличат от магнита (магнитни) и кои не (немагнитни).

Дете държи малък магнит до килим с магнитни и немагнитни предмети
3

Демонстрирайте с един магнитен и един немагнитен предмет

Покажете на детето как да тества магнитните свойства с един магнитен и един немагнитен предмет, след което му предложете да продължи.

Предметите, които са магнитни, поставете под табелката “МАГНИТНИ”, а останалите – под “НЕМАГНИТНИ” (ако нямате табелки, просто ги разделете в 2 колонки/редички).

Когато детето е готово, предложете му да повтори играта, този път самостоятелно.


Още упражнения

Миниатюр�ни играчки на животни върху зелена изкуствена трева

Упражнение “Животински семейства”

Подканете детето да извади и назове всички животни от кошницата, за да сте сигурни, че ги познава. Поговорете свободно за тях – какви звуци издават, дали ги е виждало някъде и т. н.
Карти за игра подредени на маса, показващи различни растения и плодове

Упражнение “Игри за съответствие – карти с карти”

Разгледайте заедно с детето всяко от изображенията на цветните карти. детето да разкаже кои от растенията/животни познава, как се казват, какво знае за тях и т. н. След това ги подредете в редица.
logo-image

Последвайте ни: