

Цели
Упражнение за наблюдателност;
Обогатяване на речника с наименованията;
Насърчаване на изследователския дух (да експериментира кои предмети вкъщи се привличат от магнит).
Категория умения
Речник – магнит, магнитно, немагнитно, наименованията на предметите
Концентрация
Внимание
Самостоятелност
Образователен раздел
Опознаване на света
Необходими материали
Магнит;
Колекция от 6-8 фигури на предмети, половината от които да са магнитни, а останалите – немагнитни;
2 табелки с надпис “МАГНИТНО” и “НЕМАГНИТНО” (по желание);
Кошничка/табла за удобно съхранение и пренасяне
Презентация на стъпки

Разгледайте магнита
Разгледайте заедно с детето магнита. Поговорете си свободно за него – за неговите свойства, дали детето е виждало/боравило с магнит преди и т. н., като съобразите нивото на разговора според възрастта и познанието на малчугана.

Разгледайте и назовете всеки предмет
Сега е ред на предметите. Проверете дали детето познава всеки един от предметите. Когато сте готови, кажете му, че сега ще проверите кои от тези предмети се привличат от магни та (магнитни) и кои не (немагнитни).
Демонстрирайте с един магнитен и един немагнитен предмет
Покажете на детето как да тества магнитните свойства с един магнитен и един немагнитен предмет, след което му предложете да продължи.
Предметите, които са магнитни, поставете под табелката “МАГНИТНИ”, а останалите – под “НЕМАГНИТНИ” (ако нямате табелки, просто ги разделете в 2 колонки/редички).
Когато детето е готово, предложете му да повтори играта, този път самостоятелно.




