Миниатюрни играчки на животни върху зелена изкуствена трева

Цели

  • Разбиране за семействата на животните от фермата;

  • Разширяване познанието за околната среда;

  • Развиване умения за наблюдение

Категория умения

  • Речник – имена на животни

  • Концентрация

  • Памет

  • Чувство за ред

Образователен раздел

  • Опознаване на света

Необходими материали

  • Кошница с модели на 3-6 животински семейства от фермата (по-близки до познанията на детето) – напр. коне (жребец, кобила, жребче), крави (крава, бик, теле), овце (овца, овен, шиле), кози (коза, козел/пръч, яре), прасета (свиня, прасенце, шопар/нерез), патици (паток, патица, пате), петел, кокошка, пиле и т. н.

Презентация на стъпки

Миниатюрни играчки на животни върху зелена изкуствена трева
1
1

Назовете всички животни

Подканете детето да извади и назове всички животни от кошницата, за да сте сигурни, че ги познава. Поговорете свободно за тях – какви звуци издават, дали ги е виждало някъде и т. н.

Миниатюрни играчки на животни върху зелена изкуствена трева
2
2

Групирайте животните

Когато се убедите, че познава добре всички животни, нека детето да се опита да ги групира по семейства (майка, баща, дете). Ако е необходимо, може да помогнете.

Миниатюрни играчки на животни върху зелена изкуствена трева
3
3

Научете имената на членовете на едно семейство

Помолете детето да избере едно семейство (напр. сем. коне) и приберете останалите. Кажете му, че и майката, и бащата, и детето имат свое име и че сега ще ги научите (с т. нар. 3-етапен урок).

Миниатюрни играчки на животни върху зелена изкуствена трева
4

Етап 1: Назоваване на имената (минимум 5 пъти за всеки член от семейството)

Извадете последователно всеки един член от семейството. Назовавете заедно с детето по 5 пъти името му – напр. “Това е мъжкият кон, той се нарича жребец. ЖРЕБЕЦ. Жребец. Това е жребец. Жребец.”

Повторете същото с “кобила” и “жребче”, като винаги оставяте на преден план само животното, чието име назовавате (останалите са по-назад).


Миниатюрни играчки на животни върху зелена изкуствена трева
5

Етап 2: усвояване имената чрез игра (поне 5 повторения)

След като се уверите, че детето правилно е повторило имената на всички членове на семейството, затвърдете имената им чрез игра.

Подредете конете в редица и попитайте “Може ли да ми посочиш къде е жребчето? А кобилата? Къде е жребецът?”. След това помолете детето да затвори очите си и през това време разменете местата на животните. Когато ги отвори, повторете въпросите в случаен ред.

Играйте тази игра поне с 5 повторения, докато детето започне да ги посочва правилно всеки път.


Миниатюрни играчки на животни върху зелена изкуствена трева
6
6

Етап 3: затвърждаване имената чрез въпроса “Какво е това?”

Важно! Преминете към етап 3 само ако сте уверени, че детето се е справило без грешка в етап 2.

Посочете последователно всяко отделно животно от семейството. При всяко посочване питайте еднократно “Какво е това?”.

Ако детето се колебае или отговори грешно, прекратете тактично урока и опитайте друг ден.


Миниатюрни играчки на животни върху зелена изкуствена трева
7
7

Продължете с останалите семейства в друг ден

Ако се е справило добре, в следващите дни научете имената и на останалите семейства.

Вариация

Може да опитате с някои животни от джунглата/саваната - напр. лъв, лъвица, лъвче

Още упражнения

Image

Упражнение „Слънчева система“ - макет и карти

Извадете фриза с 9-те изображения на небесните тела. Разкажете на детето, че наблюдава планетите в нашата Слънчева система, покажете му и кое е Слънцето, как планетите се въртят около него и около оста си и т. н. Обяснете на детето какво е Слънчевата система, разкажете му че всички планети зависят от Слънцето.
Глобус и плоска карта на света

Упражнение “Преминаване към плоска карта”

Извадете материала Глобус – континенти. Попитайте детето дали си спомня как се нарича глобусът, за какво се използва и какво знае. Създайте кратка дискусия. След това извадете и Пъзел “Карта на света”.
logo-image

Последвайте ни: