панер с клечки за уши и шейкър за брашно
Приложението "MontiWay" на мобилен телефон

Седмични предложения

Полезни съвети

Видео курсове за родители

Обучителни
планове

Вашият Монтесори помощник у дома

Цели

  • Ранни умения за нанизване

Категория умения

  • Самостоятелност

  • Чувство за ред

  • Обща моторика

  • Фина моторика

  • Координация

  • Концентрация

  • Грижа за средата

  • Социални умения

Образователен раздел

  • Ежедневен живот

Необходими материали

  • Шейкър за брашно (или нещо подобно, което има средни дупки, например гевгир, картонена кутия с дупки)

  • Дървени клечки за коктейли, или клечки за уши (важно е клечките да бъдат подходящи за размера на дупките, чрез които ще бъдат нанизани, и да имат нещо на края, което да спира клечката да пада направо през дупката).

Презентация на стъпки

панер с клечки за уши и шейкър за брашно
1
1

Разгледайте различните елементи на материала заедно с детето

Преди да започнете презентацията, отделете малко време, за да разгледате материала заедно с детето, тъй като е възможно да има елементи, с които то не е запознато, например – шейкър за брашно.

Можете да кажете на детето, как се казва, както и за какво се използва.

2

Покажете на детето как да пъхне клечката в дупките на шейкъра.

Покажете на детето, как да хваща горната част на клечката с пинсетен захват.

С бавно движение покажете как се подпъхва клечката в една от дупките.

Повторете още няколко пъти, за да добие детето добра представа. Всеки път показвайки бавно и ясно нужните движения.

шейкър за брашно с нанизани клечки за уши
3
3

Поканете детето да опита

Поканете детето да продължи с нанизването.

изваждане на клечка за уши от шейкър за брашно
4
4

Покажете на детето как се вадят клечките

Когато детето приключи, покажете как да извади клечките – отново с пинсетен захват и бавни движения.

Покажете няколко клечки и поканете детето да опита отново.

клечки за уши нанизани в шейкър за брашно
5
5

Прибиране на материала

Детето може да повтори материала колкото иска, преди да го прибере.

Вариация

  • Може да пробвате с цветни клечки, които трябва да бъдат сложени в съответните цветни дупки.
  • Може да варирате размера на клечките и дупките – по-тънки, например, за по-трудно занимание.

Още упражнения

Упражнение “Преливане в 3 еднакви съда (чаши)”

Заедно с детето седнете удобно на маса. Поставете подноса с каните по средата между вас и детето, за да може да се вижда добре от мъника. Кажете му, че ще сипете вода по равно в трите чаши. Важно е каната да се хваща за дръжката с водещата ръка и да я придържате с другата по време на наливането за по-добра стабилност. Сипването започва винаги последователно от лявата чаша, следвайки принципа отляво-надясно. Наливайте точно до линията. Когато сте сипали равно количество вода във всички чаши, каната трябва да остане празна. Не забравяйте да върнете обратно водата в каната, като последователно я отлеете от всяка чаша, придържайки ги по същия начин с две ръце, както каната. Вече може да подканите детето да опита.

Упражнение “Рязане с ножица”

Започнете, като обясните, че ножицата се ползва само и единствено с определени правила за безопасност особено ако детето е по-малко. Вземете едната ножица и покажете как се държи, отваря и затваря (във въздуха). След това поканете детето да повтори. Вземете лист хартия и изрежете няколко парчета над купичката. Подканете детето да опита само̀. Ако детето се справя добре, може да му предложите да изрязва в други форми (вълнообразни, начупени линии), подготвени от вас и/или дори да изрязва без форма. Активно участие взима другата ръка, която държи и върти листа за удобно рязане.
logo-image

Последвайте ни: