Умения за преливане
Усещане преценка за обем
Делене (дроби)
Концентрация
Социализация (сътрудничество)
Самостоятелност
Внимание
Чувство за ред
Координация
Ежедневен живот
Една стъклена прозрачна кана с отбелязано ниво на течността (с цветен маркер, цветно тиксо или лак за нокти)
Три стъклени прозрачни чаши също с отбелязано ниво. Предварително изчислете обемът от чашите да съвпада точно с обема в каната
Вода
Табла/поднос
Заедно с детето седнете удобно на маса. Поставете подноса с каните по средата между вас и детето, за да може да се вижда добре от мъника.
Първо кажете на детето, че вие ще му покажете и тогава ще му дадете да опита: “Сега ще сипя по равно в трите чаши”. Така се застраховате, че няма веднага да вземе каната и да разлее вода.
Хванете каната с една ръка за дръжката, поддържайки я с другата. Започнете бавно и старателно преливане от каната в чашата, винаги от ляво на дясно. Изредете чашите последователно, докато стигнете последната.
Оставете каната за секунда-две. Това служи за смислова пауза преди следващия етап от презентацията.
Вземете първата чаша (най-вляво), като я придържате така, както каната. Изсипете съдържанието обратно в каната. Продължете с другите чаши, докато цялата течност не напълни каната до чертичката.
Подканете детето да опита.
Можете да разнообразите материала и/или да го направите още по-интересен, като добавите във водата цветна боя, брокат.
Възможно е дори да премахнете линийките за отбелязване или да увеличите броя на чашите.