Заедно с детето оставете таблата/кошницата с обемните тела на килима.
Избирателно вземете една от тях, обходете я цялата с ръка. Попитайте малчугана на какво му прилича. Ако се затруднява, помогнете с въпроси: “Къде наоколо си виждал такава форма? Например: покрив на къща, комин, яйце, топка, гума на кола/колело, кутия и т. н.”
Изберете едно от обемните тела и го обходете с ръце. Насочете вниманието на детето към това да усети дали има ръбове, дали повърхността е равна/гладка или остра.
Обследвайте свойствата на предмета – опитайте се да го търкулнете върху килима. След това проверете дали може да стои изправено. Отделете го отстрани (за да не ви разсейва) и вземете следваща фигура.
Когато забележите, че избраното тяло НЕ може да стои самостоятелно (търкаля се), вземете основата (поставката) и я сложете върху нея. Обяснете, че това ще й помогне да стои стабилно (без да се търкаля).
Ако малчуганът открие, че сферата се задържа на килима изправена, тогава я сложете на пода (без килим), за да види, че веднага се търкулва.
Насърчете детето да си поиграе, да разучи и да се опита да асоциира формите. Възможно е да прояви желание да построи кула, замък, къща...
Вашата задача тук е да опитате да разберете какво е възприятиятието му за формите (с какво ги свързва) и дали намира зависимости в големините им (дали успява да ги съчетава).
Когато детето уверено борави с формите, може да преминете към Презентация 2 – групиране по общ признак.