

”Родителство с обич и граници”+30 дни MontiWay Premium
- Родителски грешки и техните решения
- Чеклисти и упражнения за спокойни дни у дома
- Стратегии за граници без наказание и крясъци
- Реални примери от практиката

Цели
Опит с обемни форми
Интерес към откриването на формите в света около нас (асоциации в различен контекст)
Развиване на разбиране за връзките между тези обеми (могат да се групират и част от основите им са еднакви)
Речник – имена на различните групи
Категория умения
Сензорика: зрение
Математика: групиране
Концентрация
Координация
Фина моторика
Обща моторика
Образователен раздел
Сензорика
Необходими материали
10 обемни тела: Куб 4-ъгълна призма 3-ъгълна призма 4-ъгълна пирамида 3-ъгълна пирамида Цилиндър Конус Сфера Елипсовид Овоид
Очертани основи на наличните ви геометрични фигури (някои са с по 2 – важното е да има за всяка): 3 квадрата 2 окръжности 2 равностранни триъгълника 2 равнобедрени остроъгълни триъгълника 2 правоъгълника 3 поставки за търкалящите се тела
Важно! Подберете такива фигури, които имат еднакви основи.
Презентация на стъпки
Отделете само фигурите, които имат основи
Заедно с детето оставете таблата с обемните тела и техните основи на килима. Извадете само тези, които имат основи, а търкалящите се ги отделете настрани, за да не ви разсейват.
Кажете на мъника, че ще опитате да намерите очертанията (основите) на всяка фигура.

Намиране на правилните основи
Покажете на детето с 1-2 обемни тела как да открие правилните основи. “Изпробвайте” няколко, докато намерите такава, която пасва.
Обърнете внимание, че някои тела са с по 2 основи
Възможно е някои от фигурите да имат по 2 основи. Изговорете с детето защо е така.
Дали детето ще познае някои от тях (триъгълник, кръг, квадрат, правоъгълник)?
Вариация
Може да опитате да научите имената на обемните тела – куб, овоид, конус, призма, триъгълна пирамида, четириъгълна пирамида и т. н. Съветваме да учите не повече от 3 наведнъж, използвайки т. нар. триетапен урок.



