

”Родителство с обич и граници”+30 дни MontiWay Premium
- Родителски грешки и техните решения
- Чеклисти и упражнения за спокойни дни у дома
- Стратегии за граници без наказание и крясъци
- Реални примери от практиката

Цели
- Учене имената на частите на животни / растения
Категория умения
- Речник – имената на частите на животни / растения
- Концентрация
- Памет
- Внимание
- Чувство за ред
Образователен раздел
- Опознаване на света
Необходими материали
- Пъзел на животно или растение, който го разделя на смислови части (напр. глава, грива, предни/задни крака, врат, тяло и т. н. или чашелистче, венчелистче, тичинка, плодник и т. н.)
Презентация на стъпки

Извадете частите на пъзела и ги обходете с пръсти
Подканете детето да извади всяка една част от тялото на животното от пъзела (напр. кон). Помолете го да обходи с пръст очертанията им и да ги извади на масата.
След това го подканете да ги подреди обратно на местата им.

Запознаване с формата на всяка смислова част
Преди да започнете с изучаването имената на частите от тялото / растението, насърчете детето да поиграе с елемените като пъзел, за да обследва формата им.
К огато малчуганът е играл достатъчно с пъзела, може да преминете към 3-етапния урок за изучаване имената на отделните смислови части (вижте как в следващата стъпка).
Етап 1: Назоваване имената на частите минимум 5 пъти
Изберете две или три части от тялото / растението, които се различават по форма и са далечни по наименование. Поставете ги пред детето (за да не се разсейва).
Назовете отчетливо поне 5 пъти “Това е ГРИВА” и помолете детето да повтаря след вас.
Важно! Трябва да сте сигурни, че детето е и концентрирано – ако забележите, че се разсейва, може да прекратите и продължите друг ден.

Етап 2: затвърждаване имената чрез игра (поне 5 повторения)
След като се уверите, че детето правилно е повторило имената на двете части, затвърдете имената им чрез игра.
Подредете елементите в редица и попитайте “Може ли да ми посочиш къде е главата? А гривата? Кои са задните крака?”. След това помолете детето да затвори очите си и през това време разменете местата им. Когато ги отвори, повторете въпросите в случаен ред.
Играйте тази игра поне с 5 повторения, докато детето започне да ги посочва правилно всеки път.

Етап 3: затвърждаване имената чрез въпроса “Какво е това?”
Важно! Ако сте сигурни, че детето се е справило добре, чак тогава преминете към последния етап.
Посочете последователно всяка изучен а част и попитайте еднократно детето: “Какво е това?” или “Как се казва?”.
Усетите ли несигурност и колебание, може да прекратите.

Продължете с останалите пъзели в следващ ден
Ако малчуганът се справи, по същия начин може да научите имената и на останалите смислови части и пъзели с животни или растения (цветя, листа).
Вариация
Може да учите на същия принцип имена на плодове и зеленчуци или домашни и диви животни.



