Подканете детето да извади всяка една част от тялото на животното от пъзела (напр. кон). Помолете го да обходи с пръст очертанията им и да ги извади на масата.
След това го подканете да ги подреди обратно на местата им.
Преди да започнете с изучаването имената на частите от тялото / растението, насърчете детето да поиграе с елемените като пъзел, за да обследва формата им.
Когато малчуганът е играл достатъчно с пъзела, може да преминете към 3-етапния урок за изучаване имената на отделните смислови части (вижте как в следващата стъпка).
Изберете две или три части от тялото / растението, които се различават по форма и са далечни по наименование. Поставете ги пред детето (за да не се разсейва).
Назовете отчетливо поне 5 пъти “Това е ГРИВА” и помолете детето да повтаря след вас.
Важно! Трябва да сте сигурни, че детето е и концентрирано – ако забележите, че се разсейва, може да прекратите и продължите друг ден.
След като се уверите, че детето правилно е повторило имената на двете части, затвърдете имената им чрез игра.
Подредете елементите в редица и попитайте “Може ли да ми посочиш къде е главата? А гривата? Кои са задните крака?”. След това помолете детето да затвори очите си и през това време разменете местата им. Когато ги отвори, повторете въпросите в случаен ред.
Играйте тази игра поне с 5 повторения, докато детето започне да ги посочва правилно всеки път.
Важно! Ако сте сигурни, че детето се е справило добре, чак тогава преминете към последния етап.
Посочете последователно всяка изучена част и попитайте еднократно детето: “Какво е това?” или “Как се казва?”.
Усетите ли несигурност и колебание, може да прекратите.
Ако малчуганът се справи, по същия начин може да научите имената и на останалите смислови части и пъзели с животни или растения (цветя, листа).
Може да учите на същия принцип имена на плодове и зеленчуци или домашни и диви животни.