

Цели
Разделяне на 3-4-буквени думи на съставните им звукове;
Упражняване на писане, но без физическия аспект на писането;
Съставяне на кратки думи;
Упражняване разпознаването на букви;
Свързване на буквата с дума;
Свързване на букви в срички и сричките в думи
Категория умения
Подготовка за четене
Подготовка за писане
Концентрация
Памет
Внимание
Самостоятелност
Образователен раздел
Език и грамотност
Необходими материали
Розова кутия с 5-6 снимки, представящи 3-4-буквени думи;
Голяма подвижна азбука.
Презентация на стъпки

Настанете се удобно на килимче или маса
Поставете Подвижната азбука и кутията със снимки върху килимче на пода.

Подредете снимките една под друга
Подредете снимките една под друга. Обсъдете какво е съдържанието на снимките и ако забележите, че детето не разпознава някои от изображенията, по деликатен начин му помогнете да ги назове.

Намерете буквите на думите и прочетете
Помолете детето да намери съответните букви на всяка от изобразените думи, като слива звуковете спонтанно и прочита думите.

Допълващи упражнения за дейността “сливане на думи в срички”
Ако се затруднява в свързването на сричките, му помогнете с упражнението "сливане на букви в срички":
Предложете на детето да извади една гласна (пр. “о”), след това една съгласна (пр. “н”). Нека да произнесе звуците поотделно, след това – и заедно (бързо – “он”). Накрая добавете различни букви (звуци) и ги слейте в една дума: (пр. “к-он” – “кон”).
Вариация
Можете да разнообразите материала, като подменяте снимките с нови. Използвайте такива на животни, предмети или дори филми, книги, игри, които знаете че са много харесвани от детето.
Важно!
Не е необходимо да учим децата специално да пишат на хартия. Чрез упражненията Форми за графични елементи и Розовите кутии с Подвижната азбука, децата спонтанно започват да пишат на хартия, което се нарича "експлозия на писането".




