Ако се е упражнявало с материала Розова кутия 3, детето би трябвало вече да действа самостоятелно (предметите са заменени с карти – по-абстрактно и следователно по-трудно).
Детето взима Розовата кутия № 4, изважда съдържанието, като снимките подрежда вертикално (или хоризонтално) една до друга, а картите струпва на купчинка пред себе си.
Малчуганът трябва да започне да прочита една по една думите, докато не намери съответстващите им изображения. Би трябвало да съумее да се справи самостоятелно, но ако се затруднява, бъдете на разположение да му помогнете.
Ако усетите, че някоя от думите е непозната, използвайте метода от Розова кутия 3 “сливане на букви в срички”:
Покрийте с пръст последните звуци на думата, за концентрира погледа си само върху първата буква. Нека я произнесе (като звук – напр. “Ф-”). След това закрийте по същия начин само първата буква, за да се откроят последните. Произнася и тях слято (напр. “-АР”). Повторете, като забързвате, така че спонтанно да слее буквите в дума (“Ф-АР”, “ФАР”).
Сменяйте периодично думите в кутията, за да насърчите детето да се упражнява самостоятелно
Ако детето се справя добре, поставете снимките на една маса, а картите с думи – на друга, по-отдалечена. Помолете детето да прочете думата от карта и да отиде да вземе съответната снимка. Това ще помогне за запаметяването на думата, докато търси снимката.
Игра на зарче (подходяща за групова дейност):
Важно е да знаете, че на децата бързо им доскучава от тези упражнения за четене, затова е хубаво да разнообразявате с още вариации.