

”Родителство с обич и граници”+30 дни MontiWay Premium
- Родителски грешки и техните решения
- Чеклисти и упражнения за спокойни дни у дома
- Стратегии за граници без наказание и крясъци
- Реални примери от практиката

Цели
Четене
Категория умения
Упражнения за четене
Подготовка за писане
Концентрация
Памет
Внимание
Самостоятелност
Образователен раздел
Език и грамотност
Необходими материали
Кратки изречения на розов фон с описателна снимка - подберете думи, които: Редуват гласна и съгласна буква Нямат обеззвучени букви Без Й, Ю, Я, Щ (те са от синята серия)
Примерни изречения: Уча песен. Тони пише. Къде е котето? Имам куче. О, как мирише! Водата тече. Навън вали. Мухата лети. А, бебето лази! Ема рисува коте. Пепи кара колело. Тати има кола. Режа с ножица. Ало, къде си?
Презентация на стъпки
Насочете вниманието към начина на изписване на изречения
Поставете изреченията на масата. Обяснете, че задължително всяко изречение започва с по-голяма буква, която се нарича “главна буква”. Съответно, ако няма главни букви, няма да се разбере, че това е изречение – а ще прилича на фраза.
След това обърнете внимание на пунктуацията в края на изреченията. Наблегнете, че повечето от тях завършват с точка, а някои с въпросителен (?) или удивителен знак (!).
Детето прочита изреченията
След като разгледате особеностите на изреченията, преминете към прочитането им.
Изберете едно от тях и оставете детето да го прочете (вече би трябвало да умее самостоятелно).
Преминете към следващите.
Вариация
Игра: “Прочети и нарисувай”
Цел: разбиране на прочетеното
Давате на детето 3-4 розови изречения, първо ги прочита, а след това ги рисува (без картинка). Накрая може да разкаже какво е нарисувало.



