Поставете изреченията на масата. Обяснете, че задължително всяко изречение започва с по-голяма буква, която се нарича “главна буква”. Съответно, ако няма главни букви, няма да се разбере, че това е изречение – а ще прилича на фраза.
След това обърнете внимание на пунктуацията в края на изреченията. Наблегнете, че повечето от тях завършват с точка, а някои с въпросителен (?) или удивителен знак (!).
След като разгледате особеностите на изреченията, преминете към прочитането им.
Изберете едно от тях и оставете детето да го прочете (вече би трябвало да умее самостоятелно).
Преминете към следващите.
Игра: “Прочети и нарисувай”
Цел: разбиране на прочетеното
Давате на детето 3-4 розови изречения, първо ги прочита, а след това ги рисува (без картинка). Накрая може да разкаже какво е нарисувало.