Кратки изречения на розов фон с описателна снимка

Цели

  • Четене

Категория умения

  • Упражнения за четене

  • Подготовка за писане

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

  • Самостоятелност

Образователен раздел

  • Език и грамотност

Необходими материали

  • Кратки изречения на розов фон с описателна снимка - подберете думи, които: Редуват гласна и съгласна буква Нямат обеззвучени букви Без Й, Ю, Я, Щ (те са от синята серия)

  • Примерни изречения: Уча песен. Тони пише. Къде е котето? Имам куче. О, как мирише! Водата тече. Навън вали. Мухата лети. А, бебето лази! Ема рисува коте. Пепи кара колело. Тати има кола. Режа с ножица. Ало, къде си?

Презентация на стъпки

"главна" буква
1

Насочете вниманието към начина на изписване на изречения

Поставете изреченията на масата. Обяснете, че задължително всяко изречение започва с по-голяма буква, която се нарича “главна буква”. Съответно, ако няма главни букви, няма да се разбере, че това е изречение – а ще прилича на фраза.

След това обърнете внимание на пунктуацията в края на изреченията. Наблегнете, че повечето от тях завършват с точка, а някои с въпросителен (?) или удивителен знак (!).


Кратки изречения на розов фон с описателна снимка
2

Детето прочита изреченията

След като разгледате особеностите на изреченията, преминете към прочитането им.

Изберете едно от тях и оставете детето да го прочете (вече би трябвало да умее самостоятелно).

Преминете към следващите.

Вариация

Игра: “Прочети и нарисувай”

Цел: разбиране на прочетеното

Давате на детето 3-4 розови изречения, първо ги прочита, а след това ги рисува (без картинка). Накрая може да разкаже какво е нарисувало.

Още упражнения

Image

Упражнение “Розова кутия 1”

Започнете работа, като помолите детето да вземе Подвижната азбука и Розова кутия 1 и да ги сложи върху килима. Отворете кутията и изчакайте момент, за да може детето да осмисли какво точно има вътре. Подканете го да назове предметите, за да сте сигурни, че ще търси правилните звуци. Изберете 3 от тях и ги подредете един под друг. Помолете детето да назове първия предмет, след което го попитайте: “Кои звуци чуваш?”.
Image

Упражнение “Първи звук”

Заедно с детето подредете и назовете всяко животно в редица. Следвайте принципа отляво-надясно и отгоре-надолу (както е при писане). Повторете същото с буквите, като ги подредите в колонка под животните, така че заедно да са в Г-образна форма.
logo-image

Последвайте ни: